Dodał: anna Data: 15/04/2020 - 10:57:49
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Ekologiczny świat”

     

     

    Temat zajęć: „Segregacja i recykling, czyli coś nowego ze starego”

    Termin: 15  kwietnia  2020 r.

    Cele główne:

    -poznanie możliwości podejmowania różnych działań na rzecz ochrony środowiska

    -uświadomienie konieczności segregowania śmieci

    -poszerzanie słownika dzieci, wprowadzenie pojęcia „recykling”

    -utrwalanie poznanych liter

    -doskonalenie umiejętności matematycznych: ustalanie i porównywanie liczebności zbiorów, posługiwanie się znakami matematycznymi <,  >, =

    -rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysowanie, wycinanie nożyczkami, wykonywanie pracy technicznej

    -realizowanie rytmu za pomocą gazet

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1wysłuchajcie wiersza pt. „Robimy porządki”

    Wszystkie dzieci, nawet duże
    Posprzątają dziś podwórze
    A dorośli pomagają
    Śmieci w workach wyrzucają.
    Pierwszy worek jest zielony
    Cały szkiełkiem wypełniony
    W żółtym worku jest bez liku
    Niepotrzebnych już plastików.
    A niebieski worek- wiecie
    papierowe zbiera śmieci.
    My przyrodę szanujemy
    Śmieci więc segregujemy
    Z ekologią za pan brat
    Mama, tata, siostra, brat.
    Siostra, mama, tata, brat.

     

    Zadanie 2 rozmowa dotycząca treści wiersza-odpowiedzcie na pytania: Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu? Kto im w tym pomagał? Co było im potrzebne do robienia porządków? Jakiego koloru były worki do których dzieci zbierały śmieci? Czy wiecie, co to jest ekologia?

     

    Zadanie 3 -  praca z planszą „ Kolorowe kontenery” - popatrzcie na planszę pokazującą właściwą segregację śmieci i spróbujcie odpowiedzieć:  Dlaczego kontenery na obrazku mają różne kolory? Co to znaczy segregacja? Jakie śmieci wrzucamy do pojemnika: żółtego, niebieskiego, zielonego i brązowego? Jak myślisz, dlaczego należy segregować śmieci?

    Zadanie 4 - wykonajcie plakat ekologiczny „Dzieci segregują śmieci” -  narysujcie i wytnijcie  pojemniki/worki w odpowiednich kolorach oraz podpiszcie je , narysujcie także śmieci, które do nich wrzucamy.

     

    Zadanie 5 - zabawa dydaktyczna „Czy znasz ten znak?” Trzy zielone strzałki tworzące trójkąt. Wiecie, co on oznacza? Czy słyszeliście kiedyś słowo: recykling? Zapamiętajcie: oznacza ono przetwarzanie odpadów/śmieci na nowe przedmioty.

     

    Zadanie 6 - obejrzycie filmik   https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE , a dowiecie się więcej na temat recyklingu i przedmiotów, które powstają z odpadów. Starajcie się zapamiętać niektóre z nich.

     

    Zadanie 7 - zabawa dydaktyczna „ Nowoczesne żyrandole” z wykorzystaniem zdjęć - jedną z rzeczy, które można wykonać  z materiałów recyklingowych są żyrandole i lampy (była o tym mowa w filmiku). Są bardzo ciekawe, zobaczcie na zdjęciach. Z czego powstały? (papier, szklane butelki, słoiki, plastikowe butelki, metal). Który najbardziej się Wam podoba?

     

    Zadanie 8 - wykorzystajcie zdobyte wiadomości do wykonania ćwiczeń w Karcie pracy cz.3, str. 57,  zaprojektujcie własny żyrandol z surowców wtórnych - ćwiczenie w Karcie pracy cz.3, str. 60.

     

    Zadanie 9 - zabawa matematyczno-ruchowa  „Gdzie jest więcej?” -  zróbcie 20 kul z gazet i przygotujcie dwa kosze/hula hop/lub inne ograniczone miejsca, do których będziecie celować kulami. Zagrajcie z drugą osobą, każdy otrzymuje po 10 kul i wykonuje 10 rzutów po swojego kosza. A teraz policzcie kule, które udało się umieścić  w koszach i porównajcie ich liczbę. Samodzielnie ułóżcie zapis matematyczny za pomocą cyfr i znaków matematycznych  <,  > lub = (np. 6=6, 10 >7 itp.) Zapiszcie go na kartce, ułóżcie z kartoników itp.

     

    Zadanie 10 - zabawa rytmiczna z gazetami do utworu „Clap, Clap Song” Pamiętacie z przedszkola? Posłuchajcie utworu, a na pewno sobie przypomnicie.

     

    Zadanie 11 - propozycje prac technicznych: „Grające pojemniczki” do wykonania z puszek, zamykanych pojemniczków oraz różnych nasion i ziaren, „Recyklingowe ludziki” do wykonania z różnorodnych opakowań, butelek plastikowych, pudełek oraz innych dodatków. Ozdóbcie prace w dowolny sposób i nadajcie im nazwę lub imię.

     

    Życzę Wam dobrej zabawy i miłego dnia. Oczywiście poproście rodziców o wysyłanie na Messenger zdjęć i filmików z waszej aktywności.

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy