Dodał: anna Data: 27/11/2020 - 08:01:30
Grupa 1

    TEMAT TYGODNIOWY: Moje zdrowie i bezpieczeństwo

     TEMAT DNIA:  Wiem, jak dbać o swoje zdrowie

    DATA: 27.11.2020

    Cele ogólne:

     • utrwalanie wiedzy dotyczącej dbania o zdrowie,

    • rozwijanie mowy,

    • rozwijanie zdolności manualnych.

     Cele operacyjne Dziecko:

     • określa, co sprzyja zdrowiu, a co mu nie sprzyja,

     • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

     • kreśli wzory grafomotoryczne.

    Przebieg dnia I

    • Zabawa dydaktyczna

    Dokończ zdanie.

    Zadaniem dzieci jest dokończyć zdania (z piosenek dotyczących dbania o zdrowie której uczyliśmy się w tym tygodniu) tak, aby się one rymowały.

    Zdania do dokończenia przez dzieci:

     Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy... (witaminki) (autor słów A. M. Grabowski) Witaminki, witaminki dla chłopczyka i... (dziewczynki) (autor słów A. M. Grabowski)

     Myję zęby, bo wiem dobrze o tym: kto ich nie myje, ten ma... (kłopoty) (autor słów E. Chotomska)

    Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby... (mieć) (autor słów E. Chotomska)

    Mydło wszystko umyje, nawet uszy i... (szyję) (autor słów E. Chotomska)

    • Kreślenie wzorów grafomotorycznych.

     Wzory grafomotoryczne (kropki lub szare linie) przedstawiające owoce, kredki. Dzieci kreślą wzory grafomotoryczne. Po wykonaniu prac dzieci mówią, jaki owoc przedstawia rysunek i starannie go kolorują. (karta pracy w zdjęciach).

    • Zabawa ruchowa z zestawu zabaw ruchowych nr 12

    Ćwiczenia wyciszające i rozluźniające:

     − obroty nadgarstków,

     − wykonanie kociego grzbietu w przysiadzie podpartym,

     − leżenie na boku,

    − siad skrzyżny.

    • Quiz dydaktyczny Prawda czy fałsz?

    Rodzic wymawia kolejne zdania. Zadaniem dzieci jest odpowiedzieć, czy są one prawdziwe (dobre/właściwe), czy fałszywe (niezgodne z tym, czego się nauczyły). Można poprosić dzieci o uzasadnienie swoich odpowiedzi lub dobrą radę, jeśli uważają, że zdanie mówi o niewłaściwym zachowaniu.

    Zdania do przeczytania dzieciom:

    -Myję zęby tylko wtedy, kiedy ma przyjść do mnie babcia.

    -Ubieram się odpowiednio do pogody.

    -Kiedy są ciekawe bajki, bardzo długo oglądam telewizję.

    -Nie uprawiam żadnego sportu, bo wolę jeść chipsy.

    -Jem warzywa i owoce.

    -Kąpię się tylko w sobotę.

     • Słuchanie wiersza M. Witewskiej ,,W owocach i warzywach zdrowie się ukrywa”.

     Chomik Pucuś dba o zdrowie,

     teraz o tym wam opowie:

     zjada jabłko i marchewkę,

    groszek, gruszkę, kalarepkę.

    Bo w owocach i warzywach

    samo zdrowie się ukrywa.

     Przed jedzeniem łapki myje,

     szklankę mleka rano pije.

    I dentysty się nie boi.

    Nie ma czego, mili moi!

    • Rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza. Rodzic zadaje następujące pytania:

    − Jak chomik Pucuś dba o zdrowie?

    − Co robi chomik przed jedzeniem?

    − Dlaczego Pucuś nie boi się dentysty?

    − Kto z was był kiedyś u dentysty?

    Jak wygląda taka wizyta?

     • Praca plastyczna

     Rysunek marchewki, pomarańczowa plastelina, kredki.

    Dzieci: − wyklejają rysunek marchewki plasteliną lub  kolorują.

    Szablon marchewki umieszczam w zdjęciach.

    . • Zabawa bieżna Zbieramy witaminki.

    Obrazki przedstawiające zdrowe jedzenie i niezdrowe jedzenie. Rodzic umieszcza w różnych miejscach obrazki przedstawiające zdrowe jedzenie i niezdrowe jedzenie. Na klaśnięcie Rodzica dzieci muszą jak najszybciej zebrać tylko symbole zdrowych produktów i wrócić z nimi do Rodzica.

    Obrazki ze zdrową i niezdrową żywnością umieszczam w zdjęciach.

    Karta pracy, cz. 1, nr 40 ( dzieci 4-letnie)

    Dzieci: − mówią, do czego służy ręcznik, − ozdabiają ręcznik według własnych pomysłów, − nazywają przedmioty przedstawione na rysunkach, − kolorują rysunki.

    . •Karta pracy, cz. 1, nr 41 ( dzieci 4-letnie)

    Dzieci: − uzupełniają słowami tekst czytany przez Rodzica, − odbijają dłoń maczaną w farbie, − skreślają obrazki niezdrowych pokarmów.

    Karty pracy umieszczam w zdjęciach.

     karta pracy : 1  2
    grafomotoryka: 1  2  3
    ilustracje z żywnością: 1  2  3 4
    szablon marchewki

    Dodał: anna Data: 27/06/2020 - 08:22:25
    Grupa 1
      Dodał: anna Data: 22/06/2020 - 09:40:18
      Grupa 1

        26.06.2020 (piątek)
        Temat dnia : POCZTÓWKA Z WAKACJI
        PRZEBIEG DNIA
        I. ZAJĘCIA PORANNE
        • „Lornetka” – zabawy rolkami po papierze toaletowym. Nauczyciel rozdaje dzieciom rolki po papierze toaletowym
        i zachęca do patrzenia najpierw jednym okiem przez jedną rolkę, a później przez dwie jak przez lornetkę.
        Dzieci obserwują najbliższe otoczenie i wypowiadają się.
        • „Pocztówki” – oglądanie kartek pocztowych, rozmowa kierowana na temat pocztówek (co na nich widać,
        dlaczego je wysyłamy).
        Dzieci oglądają zgromadzone kartki pocztowe o różnorodnej tematyce. Nauczyciel proponuje,
        aby posortować karty. Dzieci sortują karty tematycznie, np. zwierzęta, kwiaty, góry, morze, pomniki,
        zabytki, parki. Następnie losują dowolną kartę, oglądają ją dokładnie i wypowiadają się na jej temat. Po opisaniu
        karty pokazują ją wszystkim dzieciom i odkładają na miejsce. Nauczyciel prowadzi rozmowę. Propozycje pytań:
        – Dlaczego na pocztówkach znajdują się różne obiekty, zwierzęta i inne ciekawostki?
        – Dlaczego kupujemy i wysyłamy kartki pocztowe?
        – Do kogo je wysyłamy?
        – Co najczęściej piszemy na pocztówkach?
        – Kogo pozdrawiamy?
        Dzieci udzielają wyczerpujących odpowiedzi.
        • „Zabawy wakacyjne” – zabawa naśladowcza przy muzyce. Dzieci przy akompaniamencie muzyki naśladują
        ruchem zabawy wakacyjne: pływanie w morzu, skoki do wody, wspinanie się po górach, wiosłowanie łódką,
        odbijanie piłki, budowanie zamków z piasku.
        CD Utwory – „Muzyka wakacyjna” D.
        II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
        • „Pocztówka z wakacji” – tworzenie własnej kompozycji z wykorzystaniem materiału przyrodniczego (muszelki,
        piasek, patyczki, kora, pióra).
        Nauczyciel gromadzi na stolikach akcesoria potrzebne do zajęć: okazy
        przyrodnicze (muszelki, piórka, listki, suche kwiaty i trawy, piasek, różnorodne nasiona, np. noski z klonu), kaszę, tacki styropianowe oraz klej. Następnie objaśnia, co dzieci będą robić i w jaki sposób, oraz tworzy własną kartkę pocztową, tzn. wnętrze tacki styropianowej smaruje gęstym klejem i przykleja według własnego pomysłu kompozycję z traw, liści, muszelek. Całość posypuje piaskiem, kaszą lub makiem. Następnie do pracy przystępują dzieci. Nauczyciel pomaga. Utworzone w ten sposób prace należy odstawić na kilka godzin do całkowitego wyschnięcia i dopiero wtedy można zrobić wystawę.
        • „Przykazania wakacyjne” – rozmowa o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa latem (kąpiel w dozwolonych
        miejscach, nieoddalanie się, zwracanie uwagi na zwierzęta, owady i rośliny trujące).
        Nauczyciel rozmieszcza na tablicy wybrane ilustracje z zestawu „Niebezpieczeństwa w życiu dziecka” lub samodzielnie przygotowuje
        ilustracje mówiące np. o niezjadaniu roślin trujących, zakazie kąpieli w miejscu niedozwolonym, zakazie zabawy przy ruchliwej ulicy, uważaniu na psy lub inne zwierzęta.
        Następnie prowadzi rozmowę: Niedługo wakacje.
        Dzieci wraz z rodzicami wyjadą w różne miejsca. W tych obcych miejscach mogą się wydarzyć różne wypadki.
        Następuje omówienie każdej sytuacji przedstawionej na ilustracji. Nauczyciel pyta: Co należy robić, aby uniknąć
        zagrożeń? Dzieci i nauczyciel wspólnie tworzą „wakacyjne przykazania”:
        1. Nie oddalamy się od rodziców lub opiekunów.
        2. Nie zjadamy nieznanych owoców, grzybów, roślin.
        3. Kąpiemy się tylko w miejscach dozwolonych.
        4. Nie bawimy się przy ulicy, na terenie budowy, wykopalisk.
        5. Uważamy na owady i zwierzęta.
        Na koniec nauczyciel podsumowuje: Należy bezwzględnie przestrzegać tych zasad, aby cało i zdrowo po wakacjach
        wrócić do domu, przedszkola.
        plansze na temat niebezpieczeństw czyhających na dzieci
        • „Wyruszamy w wakacyjną podróż” – wartościowanie zachowań dzieci, zachęcanie do podejmowania bezpiecznych
        działań w czasie wakacyjnych wyjazdów.
        Nauczyciel prosi, żeby dzieci przyjrzały się ilustracjom przedstawiającym
        zachowania dzieci podczas wakacyjnych wyjazdów. Dzieci kolorują ilustracje, na których bohaterowie
        zachowują się odpowiednio (czyli obie ilustracje). Nauczyciel opowiada o różnych zachowaniach dzieci na wakacjach, np. dzieci kąpią się w miejscu niedozwolonym, dzieci oddalają się od rodziców. Zadaniem dzieci jest
        wyjaśnienie, dlaczego te sytuacje są niebezpieczne, i poszukanie właściwego rozwiązania dla danej sytuacji.
        „Karty pracy” – karta 62., kredki
        III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
        • „Morskie fale” – zabawa ruchowa przy muzyce. Nauczyciel rozkłada folię malarską na podłodze. Dzieci chwytają folię za brzegi i, delikatnie nią poruszając w górę i w dół, naśladują ruch morskich fal.
        CD Utwory – „Zapach morza” R. Lapa
        • „Robimy zdjęcia” – zabawa ruchowa z zastyganiem w bezruchu.
        Nauczyciel zwraca się do dzieci:
        Jesteśmy w przedszkolu ostatni dzień przed wakacjami i zrobimy sobie pamiątkowe zdjęcie. Kiedy fotograf robi zdjęcie, stoimy nieruchomo. Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na sygnał: Uwaga zdjęcie! – zatrzymują się bez ruchu w różnych pozach. Dziecko, które nie zatrzymało się lub poruszyło, siada z boku. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie
         
         
         
         

        Dodał: anna Data: 22/06/2020 - 08:46:01
        Grupa 1

          25.06.2020 (czwartek)
          Temat dnia : NAJWIĘKSZE I NAJWYŻSZE
          PRZEBIEG DNIA
          I. ZAJĘCIA PORANNE
          • „Z kamienia na kamień” – zabawa równoważna z szarfami. Nauczyciel układa trasę, kamienie – szarfy leżą w takich odstępach, aby dziecko mogło swobodnie wykonać krok. Dzieci ustawiają się naprzeciwko kamiennej trasy. Na sygnał nauczyciela rozpoczynają marsz po „kamieniach”, utrzymując równowagę. Zabawę kończymy
          po przejściu trasy przez wszystkie dzieci.
          • „Łapiemy ryby w strumieniu” – zabawa zręcznościowa. Nauczyciel układa staw z szarf. W „stawie” pływają
          „ryby” (sylwety z tektury z magnesami). Dookoła „stawu” stoją dzieci z „wędkami” (sznurek przywiązany do laski
          gimnastycznej, a na końcu zaczepiony spinacz biurowy). Zadaniem dziecka jest złapać „rybkę” i wyciągnąć ją
          na brzeg. Po złowieniu „rybki” następuje zmiana „wędkarzy”. Zabawa trwa aż do wyłowienia wszystkich „ryb”.
          II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
          • „Wyprawa w góry” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych.
          1. „Po wąskiej dróżce” – zabawa z elementem równowagi. Nauczyciel rysuje kredą lub wyznacza za pomocą
          sznurka drogę, trasę. Na trasie rozkłada drobne przedmioty, np. woreczki. Na polecenie nauczyciela dzieci kolejno
          przechodzą po dróżce, omijając przedmioty. Kto wykona zadanie, wraca na koniec kolejki.
          2. „Pieski śpiące i szczekające” – zabawa z elementem czworakowania i pełzania. Dzieci w rozsypce i siadzie
          klęcznym, dłonie na kolanach, głowa oparta na dłoniach – „pieski” śpią. Na sygnał nauczyciela „pieski” budzą
          się i przechodzą do pozycji na czworaka i szczekają. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
          3. „Ryby w akwarium” – zabawa z elementem biegu. Dzieci biegają po wyznaczonym terenie w luźnej gromadce,
          poruszając się cicho jak rybki w akwarium, nie zderzając się ze sobą. Na znak nauczyciela „rybki” skupiają się
          w miejscu, gdzie sypie się im pokarm. Nauczyciel naśladuje tę czynność, a dzieci chwilę odpoczywają.
          4. „Przez płotek” – zabawa z elementem podskoku.
          Nauczyciel mocuje linkę 10–15 cm nad ziemią. Dzieci są podzielone na małe grupki. Kolejno każda grupka przeskakuje obunóż płotek, następnie dzieci obchodzą płotek naokoło i skaczą jeszcze raz.
          • „Co można zobaczyć w górach?” – zabawa twórcza, opisywanie wyglądu przedmiotów na ilustracji, odnajdywanie
          na obrazku opisywanych elementów. Nauczyciel prezentuje ilustrację przedstawiającą górski pejzaż.
          Dzieci mogą wymienić znajdujące się na niej elementy. Nauczyciel pomaga nazywać poszczególne fragmenty
          górskich krajobrazów (np. szczyt, dolina, hala, bacówka, schronisko). Następnie ochotnik, patrząc przez przygotowaną
          z dwóch rolek papieru toaletowego lornetkę, wybiera jeden element na obrazku. Opisuje pozostałym,
          co widzi, ale nie nazywa tego elementu. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, na co ochotnik patrzy przez lornetkę.
          ilustracja przedstawiająca górski pejzaż, lornetka z rolek po papierze toaletowym
          • „Górski pejzaż” – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych technik plastycznych (kolaż, stemplowanie,
          malowanie palcami).
          Nauczyciel prosi, żeby dzieci przypomniały sobie, jakie są charakterystyczne elementy górskiego krajobrazu. Następnie dzieci maczają gałązki choinki w farbie i odciskają je na pojedynczej karcie
          pracy, na zielonym pasku, tworząc las. Z kuleczek waty przyklejonych na trawie tworzą owieczki. Palcem zamoczonym w żółtej farbie malują słońce. Na zakończenie można zaproponować dzieciom połączenie wszystkich obrazków i stworzenie górskiej panoramy.
          „Karty pracy” – karta 61., gałązki z choinek, zielona farba, wata, klej, żółta farba, kredki
          III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
          • „Na biwaku” – zabawa naśladowcza połączona z ćwiczeniami oddechowymi (rozbijanie namiotu, pompowanie
          materaca, piłki).
          Dzieci siedzą w rozsypce. Nauczyciel pokazuje ilustracje (materac, balon, koło do pływania).
          Dzieci naśladują pompowanie zgodnie ze wskazaną ilustracją. Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe oddychanie.
          • „Lato” – utrwalenie piosenki, zabawa rytmiczna przy piosence.
          Dzieci podczas śpiewania piosenki klaszczą (klepią w podłogę, w kolana, w ręce koleżanki lub kolegi z pary) rytmicznie dwie ćwierćnuty. Ten rytm realizują w taktach: 4, 8, 12 i 16 (opis tańca przy temacie 188.).
          Piosenka – „Lato”
           
           

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy