Dodał: anna Data: 07/05/2020 - 11:52:54
Grupa 2

    "Szafirowy błękit"

     Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • bawi się bezpiecznie,

     • wyszukuje w otoczeniu wszystko, co jest niebieskie,

    • rytmicznie recytuje tekst,

    • uczy się śpiewać i tańczyć,

    • bierze udział w zabawie z chustą animacyjną,

    • naśladuje opisywane przez nauczyciela czynności,

    • maluje farbami akwarelowymi,

    • twórczo naśladuje ruchem dźwięki muzyki,

    • reaguje na sygnał nauczyciela,

    • bierze czynny udział w przygotowaniu deseru .

     Przebieąg dniay:

    1. Zajęcia poranne

    • „Kolorowy berek” – zabawa ruchowa z elementem biegu . Dzieci zakładają kolorowe szarfy za pasek od spodni lub gumkę od spódnicy, tak aby powstał ogonek . Nauczyciel wyznacza dziecko na berka (bez szarfy) . Na sygnał dzieci biegają . Zadaniem berka jest zdobycie szarfy . Kiedy zdobędzie dwie, następuje zmiana berka . szarfy

    • „Niebieski” – słuchanie wiersza Z . Staneckiej z „Książki”, wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i pamięci wszystkiego, co się wiąże z niebieskim kolorem, nagradzanie dzieci znaczkiem „chmurka” . Nauczyciel zakłada niebieskie okulary i czyta wiersz .

     Następnie rozpoczyna rozmowę i nawiązuje do wiersza pytaniami:

    – O czym był wierszyk?

     – W jakim kolorze był balonik?

    – Co w wierszu było niebieskie?

    – A co jest niebieskie w naszej sali?

    Dzieci rozglądają się, obserwują i wyliczają niebieskie przedmioty w sali .

    • „Chmurka” – zabawa logorytmiczna z akcentami . Dziecko recytuje rymowankę w równym tempie (rytm ósemkowy), akcentując co drugą sylabę przez tupnięcie nogą, klaskanie, uderzanie dłonią w podłogę . Następnie dziecko akcentuje te sylaby przez modulację głosu: cicho – głośno, cicho – głośno . Na koniec całą rymowankę mówi różnymi głosami: cicho (jak sekret), głośno (gniewnie), smutno i ze zdziwieniem:

    Zachmurzona mała chmurka nie chce niebieskiego piórka.

    II. Zajęcia główne

    • „Kolorowy marsz” – zabawa z np. chustą animacyjną, kolorowym kocykiem i balonami . Dziecko stoi wokół rozłożonej chusty animacyjnej, układa balony na chuście jak najdalej od siebie . Wraz z Rodzicm podnoszą chustę i  maszerują, trzymając chustę z balonami (aby żaden nie wypadł) . Na początku zatrzymują się, łapią chustę oburącz i miarowo podrzucają balony na chuście . Starają się nie upuścić na podłogę żadnego balonu . Balony można zastąpić piłeczkami do basenu .

     • „Na błękitnym niebie” – zabawa ruchowa z elementami opowieści ruchowej . Rodzic pyta, jaki kolor z chusty najbardziej przypomina dziecku kolor nieba . Następnie zwija chustę i rozkłada na dywanie duże płótno w kolorze niebieskim . Dziecko wciela sie w role. Najpierw powinno zaprezentować się słoneczko, które rozsyła promyczki jak całusy . Następnie prezentują się chmurki, które palcami naśladują spadające krople deszczu . Na koniec występują kolejno poszczególne kolory tęczy, które machają barwnymi wstążkami .  Dziecko wie jak prezentowackażdą role.Nastpenie rodzic  czyta bajkę w taki sposób, żeby dzieci miały czas na wykonanie wszystkich czynności .

    Pewnego pięknego dnia, na pogodnym niebie pojawiło się piękne, złote słońce. Słońce spacerowało po błękitnym dywanie nieba, rozsyłając do wszystkich swoje promyki, jakby to były uśmiechy i całusy. Jednak powoli nad horyzontem zaczęły pojawiać się chmury. Najpierw nieśmiało zbliżały się do słońca, aż w końcu otoczyły je ciasnym kółkiem. Biedne słońce schowało się zupełnie za chmurami. Nagle zaczął padać drobny deszcz. Nie minęło jednak kilka chwil, kiedy wiatr rozwiał chmury. Ciasne kółko z chmur rozdzieliło się, a chmury zaczęły spacerować po niebie. Każda z nich znalazła w końcu inne miejsce i chociaż dalej kropił z nich deszcz, to i tak można było znów zobaczyć uśmiechnięte słońce. Nagle na niebie zaczęły pojawiać się dziwne wstążki. Najpierw pojawiła się czerwona, obok niej stanęła pomarańczowa, a zaraz za nią żółta wstążka. Za żółtą weszła zielona, a za zieloną błękitna pod rękę z granatową. Na końcu dumnie wkroczyła fioletowa. Wstążki były tak piękne, że chmury i słońce podeszły bliżej, żeby lepiej im się przyjrzeć.

    –        Kim jesteście? – zapytały.

    –         Jesteśmy tęczą – odpowiedziały wstążki.

    –         Możemy tu być dzięki wam, chmury, i dzięki tobie, słońce. I za to wam pięknie dziękujemy!

    • „Tęcza na błękitnym niebie” – praca plastyczna, malowanie farbami akwarelowymi techniką mokre w mokre na pojedynczej karcie pracy . Rodzic, odwołując się do opowiadania z poprzedniego zajęcia, wspólnie z dziećmi wymienia kolory występujące w tęczy . Następnie dziecko wylewa odrobinę wodnistego kleju na plastikowy talerzyk (najbardziej odpowiednia będzie do tego guma arabska) i pokrywa nim wyłącznie fragment karty pracy, na którym jest narysowana tęcza . Po wypłukaniu pędzla dziecko kolejno nanosi kolory na poszczególne pasy . Należy przypomnieć o każdorazowym wypłukaniu pędzla przed nałożeniem farby na kolejny fragment tęczy . Po zakończeniu pracy kartę należy pozostawić do wyschnięcia . „Karty pracy” – karta 51.

    III. Zajęcia popołudniowe

     • „Jak chmurka” – improwizacja ruchowa do muzyki poważnej z wykorzystaniem kolorowych chustek szyfonowych . Dzieci stoją z kolorowymi chustkami w rozsypce . Nauczyciel odtwarza fragment nagrania . Dzieci słuchają . Następnie nauczyciel proponuje, by podczas słuchania improwizować ruchem ciała i chusteczką ruch do utworu muzycznego . Można podrzucać chusteczkę, dmuchać na nią, wirować z nią wokół własnej osi lub machać . Można improwizować ruch do muzyki według własnego pomysłu . CD Utwory – „Walc” F. Poulenca (nr 55), szyfonowe chustki

    • „Burza” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Dziecko biega po sali . Kiedy Rodzic pokaże obrazek burzowej chmury, przykuca i robi z dłoni daszek . Kiedy Rodzic pokaże rysunek słońca, spaceruje . Zabawę powtarzamy .

    https://www.youtube.com/watch?v=WW1dH_38j24

    • „Tęczowy deserek” – Zajęcia kulinarne, przygotowanie deseru z  galaretek i owoców . Dziecko z pomocą rodzica wyjmuje galaretke na talerze i łyżeczkami rozdrabniają je . Następnie przy pomocy rodzica  kolejno i nakładają na talerzyk wybrane smaki i kolory galaretek . Na galaretkę nakładają owoce zgodnie z upodobaniami . O ceniamy walory smakowe i kolorystyczne deseru .
    deser 
    burza 
    słóńce 
    praca plastyczna

    Dodał: anna Data: 06/05/2020 - 02:35:53
    Grupa 2

      Dzień dobry,

      przesyłam zadania na angielski.

      Pozdrawiam

       

       

      Mateusz Sikorski
      załącznik

      Dodał: anna Data: 05/05/2020 - 11:21:53
      Grupa 2

        "Słoneczny żółty"

        Przewidywane osirągnięcia dziecka:

         • sprawnie ustawia się w dwóch kołach,

         • wyszukuje w otoczeniu wszystko, co jest żółte,

        • uczy się słów i melodii piosenki,

        • odkrywa ciekawe zjawiska optyczne,

        • doskonali motorykę dłoni,

        • czerpie radość z zabaw ruchowych,

         • bawi się w piaskownicy .

        Przebieg dnia:

        1. Zajęcia poranne

         • „Odszukaj swój kolor” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Rodzic ma przygotowane kartoniki różnego koloru. Dziecko biega po sali , Rodic podnosi dowolną kolorową kartke , a dziecka zadaniem jest znalezienie tego koloru w pokoju i ustawić się obok niego. Zabawe powtarzamy

        • „Żółty” – słuchanie wiersza Z . Staneckiej i wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i pamięci wszystkiego, co wiąże się z żółtym kolorem.   Następnie rozpoczyna rozmowę na temat wiersza .

        Przykładowe pytania:

         – O jakim kolorze jest mowa w wierszu?

        – Jakiego koloru jest słońce i słonecznik?

        – Czy piasek i cytryny są żółte?

         – Rozejrzyjcie się dookoła i powiedzcie, co jest żółte w naszej sali.

        Dziecko wyszukują w sali wszystko, co jest żółte, i wypowiadają nazwę przedmiotu, rzeczy, zabawki, ubrania .

         II. Zajęcia główne

         • „Baloniki” – nauka piosenki i tańca .

         • „Tajemniczy bączek” – zabawa badawcza, obserwowanie zanikania kolorów podczas ruchu . Dziecko siedzi na dywanie, a rodzic pokazuje bączek z kolorami tęczy . Dziecko oglądaj i nazywa zauważone kolory . Następnie rodzic wprawia bączek w ruch . Dziecko obserwuje zachowanie bączka i stwierdza zniknięcie kolorów .

        Bączek jest biały . Kiedy bączek zwalnia obroty, kolory znów się pojawiają .

        • „Żółte mlecze” – ćwiczenia grafomotoryczne kredą na chodniku, rytmiczne kreślenie wiązki z punktu . Dziecko spaceruje po ogrodzie, ogląda kwitnące rośliny, także przez lupę . Próbuje stworzyć wzór mleczu.

        1. Zajęcia popołudniowe

        • „Do przodu, do tyłu” – zabawa ruchowa z elementem podskoku . Dzieci stoją w dwóch rzędach naprzeciwko siebie w pewniej odległości . Nauczyciel rysuje kredą dwie linie równolegle do stojących dzieci . Na hasło: Do przodu! – dzieci skaczą obunóż lub na jednej nodze do linii . Kiedy wszystkie dotrą do linii, pada hasło: Do tyłu!, wtedy wracają na pozycje wyjściowe, idąc tyłem . kreda

        • „Żółty piasek” – zabawy konstrukcyjne w piaskownicy, formowanie z sypkiego materiału . Dzieci siedzą na obrzeżach piaskownicy . Nauczyciel przypomina zasady bezpiecznej zabawy w piaskownicy i wyjmuje z kosza zabawki do piasku . Dzieci budują różnorodne formy z użyciem zabawek lub bez . zabawki do piaskownicy
        mniszek 
        żółty 
        praca plastyczna 
        karty pracy  1  2  3

        Dodał: anna Data: 04/05/2020 - 05:00:55
        Grupa 2

          "Karminowa czerwień"

          Przewidywane osirągnięcia dziecka:

           • prawidłowo reaguje na sygnał nauczyciela,

          • uważnie słucha wiersza,

           • wyszukuje w otoczeniu wszystko, co jest czerwone,

          • poznaje słowa i melodię piosenki,

          • segreguje klocki według koloru,

          • łączy w zbiory elementy, wykorzystując kryterium koloru,

           • naśladuje czynności z życia codziennego w zabawie

          Przebieąg dnia:

          1. Zajęcia poranne

          • „Deszczyk pada, słonko świeci” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Dziecko stoi w określonej części sali, np . pod ścianą . Na słowa: Słońce świeci! – spaceruje, podskakuje w rytm dźwięków np. tamburyna . Na słowa: Deszczyk pada! – przykuca i rączkami naśladuje daszek lub parasol . Zabawę powtarzamy .

           • „Czerwony” – słuchanie wiersza Z . Staneckiej z „Książki”, wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i w pamięci wszystkiego, co się wiąże z kolorem czerwonym, nagradzanie dziecka znaczkiem „serduszko” . Nauczyciel zawiązuje na szyi czerwony szal i czyta wiersz . Następnie rozpoczyna rozmowę na temat wiersza .

          Propozycje pytań:

          – W jakim kolorze są: piłka, sukienka i kalosze?

          – Czy poziomki i biedronka są czerwone?

           – A co jest czerwone w naszej sali?

          Dziecko rozgląda się i wymienia nazwy przedmiotów, zabawek, ubrań w kolorze czerwonym .

           II. Zajęcia główne

          • „Baloniki” – zabawa ruchowa

          Baloniku mój malutki,

          Rośnij duży okrąglutki,

          Balon urósł, że aż strach,

          Przebrał miarę, no i bach …..

          1.  

          • „Kolorki” – zabawa np. z chustą animacyjną, kolorowym kocykiem w  ogrodzie . Rodzic rozkłada na trawniku np. chustę animacyjną . Dziecko siadzi dookoła niej .

          Rodzic pyta:

           Jakie kolory znajdują się na chuście, kocyka?

          Dziecko wymienia, np . żółty, niebieski, zielony… Jaki kolor jest przed Tobą?

          Dziecko kolejno określa kolory, jakie znajdują się przed nimi na chuście .

          Następnie wstaje i w rytm np. bębenka biega dookoła chusty . Na sygnał: Stop! – zatrzymuje się .

          Nauczyciel pyta: Jaki kolor znajduje się teraz przy Tobie? Dziecko kolejno podają nazwę koloru . Zabawę powtarzamy, zmieniając kierunek biegu, marszu .

          • „Układamy klocki” – klasyfikowanie klocków według jednej cechy – koloru . Rodzic rozsypuje na środku dywanu klocki w czterech kolorach, a w narożnikach dywanu układa cztery obręcze (w kolorze klocków) .

          Jesteś budowniczy, a te klocki to cegły, z których będziecie budować wieże. Wieże budujesz według koloru. Dziecko segreguje, przenosząc klocki i układają wieże . Rodzic sprawdza prawidłowość wykonanego zadania . Następnie dziecko demontuje wieże i zanosi klocki do pojemnika według wskazanej kolejności .

          • „Kolorowe zabawki” – doskonalenie klasyfikacji, klasyfikowanie elementów w zbiory pod względem jednej cechy, rozwijanie sprawności manualnej . Rodzic prosi o przygotowanie kredek w kolorach czerwonym, zielonym i niebieskim . Może też poprosić dziecko, żeby odgadło, o jakim kolorze myśli, i wymienia przedmioty kojarzące się z tą barwą, np . biedronka, mak, dywan w sali . Następnie dziecko wskazuje na obrazku na karcie pracy wszystkie zabawki, które mają kolor czerwony . Dzieci mają za zadanie otoczyć te elementy pętlą w kolorze czerwonym . Rodzic  postępuje podobnie w przypadku koloru zielonego . Na obrazku pozostają jednak zabawki, które nie są pokolorowane . Rodzic może odczytać drugie polecenie wprost lub nie czytać i tym samym utrudnić zadanie . W tym celu prosi, żeby dzieci zastanowiły się, co trzeba zrobić z pozostałymi zabawkami . Dzieci powinny szybko odgadnąć, że trzeba je pokolorować . Jeśli jednak nie uda im się odgadnąć reguły, jaka została wykorzystana w tym ćwiczeniu, nauczyciel może naprowadzać na właściwą odpowiedź: W jakim kolorze są zabawki w pętli czerwonej? Jaki kolor mają zabawki, które znajdują się w pętli zielonej? Jaki kolor powinny mieć zabawki, które są otoczone niebieską pętlą? „Karty pracy” – karta 50.

          *"Truskawki"- kleimy truskawki i sypiemy cukremm, gdy cukier wyschnie malujemy czerwona farbą

          1. Zajęcia popołudniowe

           • „Którędy do domu?” – opowieść ruchowa . Rodzic układa ścieżki np. z szarf , kartek kolorowego papieruw różnych kolorach, a dziecko, przechodząc po nich, będą wykonywać różne ruchy . Na przykład przechodząc po ścieżce zielonej – podnosić wysoko kolana jak przy chodzeniu po wysokiej trawie; po żółtej – czworakować jak w wąskim tunelu; po niebieskiej – naśladować brodzenie w płytkiej wodzie; czerwonej – podskakiwać jak po gorącej podłodze .

           • „Balon" – pokoloruj  balon, kazdą część balonu pokoloruj na inny kolor.
          balon 
          truskawka 
          czerwony 
          zielony 
          żółty 
          niebieski

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy