Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:21:07
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 22.06.2020r.

     

    Opracowała: Anna Frankowska

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: Wakacje z żywiołami

    Temat dnia: Polska – piękno regionów

    Przewidywane osiągnięcia:

    – dostrzega piękno i różnorodność regionów Polski,

    – rozpoznaje symbole narodowe i elementy charakterystyczne dla naszego kraju,

    – odczytuje na mapie symbole i uproszczone rysunki,

     – wykazuje podstawową orientację na mapie Polski,

    – wskazuje wybrane atrakcje turystyczne własnego regionu.

     Przebieg zajęć głównych:

     „Polski kalejdoskop” – klasyfikowanie ilustracji i zdjęć, dostrzeganie piękna i różnorodności krajobrazów Polski, rozwijanie logicznego myślenia podczas wskazywania różnych kryteriów klasyfikacyjnych. Przed dzieckiem rozłożone są zdjęcia, ilustracje ukazujące regiony naszego kraju. Rodzic pyta: W jaki sposób można pogrupować obrazki, żeby do siebie pasowały? Dzieci proponują rozwiązania, uzasadniają swoje decyzje. Rodzic stara się tak pokierować pracą dziecka, aby pogrupowało ilustracje ze względu na region, który przedstawiają: pomorze, pojezierze, góry, niziny. Każdy region rodzic omawia z dziećmi, zwraca uwagę na cechy charakterystyczne krajobrazów i ich piękno.

     Pomoce: ilustracje, zdjęcia regionów Polski 1  2  3  4  5  6  7   8  9

     „Piękne, bo polskie” – rozmowa kierowana, budzenie szacunku dla symboli narodowych, dostrzeganie piękna polskiej muzyki, rękodzieła artystycznego i sztuki ludowej. Dzieci wyszukują w „Pomocach dydaktycznych” („Państwa Europy – loteryjka”) flagę Polski i symbole związane z naszym krajem (Pomnik Fryderyka Chopina, żubr). Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania wybranego utworu Chopina, a następnie prosi dzieci o podzielenie się emocjami, wyobrażeniami, które towarzyszyły im podczas słuchania muzyki. Dzieci oglądają zgromadzone przez rodzica przedmioty związane z Polską, sztuką naszego kraju, np. godło Polski, biało- -czerwoną koszulkę piłkarza, wytwory sztuki ludowej, słuchają hymnu narodowego, przyjmując odpowiednią postawę. Rodzic opowiada, w jakich sytuacjach hymn jest odgrywany i śpiewany. Powtarza wraz z dziećmi słowa i podczas ponownego odtwarzania utworu zachęca do uczestnictwa w śpiewie.

    Pomoce: Pięciolatki - „Pomoce dydaktyczne” – „Państwa Europy – loteryjka”

    Link do  hymnu Polski : https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

    Link utworami F. Chopina ,,Walc a-moll”: https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk

     

     „Polska na mapie” – odczytywanie w podstawowym zakresie symboliki mapy, doskonalenie umiejętności wskazywania na mapie wybranych elementów (karta pracy). Dzieci oglądają mapę Polski, wskazują granice, wodzę po nich palcem, odszukują góry, jeziora, morze, pokazują stolicę, Kraków i Gdańsk. Następnie na mapie na karcie pracy rysują po śladzie Wisłę, kolorują góry i morze, przyklejają naklejki w odpowiednie miejsca: smoka obok Krakowa, żubry w Puszczy Białowieskiej, statek – na morzu. Rodzic zachęca dzieci do opowiadania o miejscach, które chciałyby zobaczyć. Na zakończenie dzieci wskazują na mapie swój rodzinny region i opowiadają o atrakcjach turystycznych, z których słynie. Pięciolatki  „Karty pracy. Powietrze” s. 56, kredki

    Czterolatki- ćwiczenia grafomotoryczne, utrwalanie topografii Polski- na karcie pracy ( w zdjęciach) dzieci rysują po śladzie kontur mapy Polski, a następnie farbą lub kredkami- niebieską rysują jeziora na pojezierzu; brązową kredką zaznaczają na mapie góry, zieloną niziny.
    szablon mapy

    Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:02:03
    Grupa 3

      scenariusze: 1  2  3  4

      Dodał: anna Data: 19/06/2020 - 06:14:58
      Grupa 3
        Dodał: anna Data: 15/06/2020 - 07:53:16
        Grupa 3

          Scenariusz zajęć online dla grupy III – 19. 06.2020r.

           

          Opracowała: mgr Justyna Anielak

          Grupa: III (4 i 5 –latki)

          Krąg tematyczny: ,,Ekotydzień”

          Temat dnia: ,,Odznaka ekologa”

          Czas trwania: 45 minut

          Pomoce dydaktyczne:

          pytania do quizu, puste opakowania, kartony, pojemniki, butelki (plastikowe i szklane) oraz pałeczki i drewienka, woda, piasek, przezroczysty pojemnik, lejek, słoik, gaza, lignina, żwir, węgiel ze starego wkładu do filtra do wody, przygotowana przez Rodzica odznaka ekologa

           

          4-latki:

          karta pracy w załączniku

           

           

          5-latki:

          „Karty pracy. Powietrze” s. 55 i 51

           

           

          Przewidywane osiągnięcia:

          Dziecko:

          – potrafi uściślać podawane informacje,

          – doskonali wrażliwość słuchową i poczucie rytmu,

          – wie, jak skonstruować prosty filtr do wody,Szkice zajęć Czerwiec

          – odczuwa relaksujący wpływ dźwięków i muzyki,

          – doskonali spostrzegawczość,

          – dostrzega elementy ekologiczne na ilustracji (karta pracy dla 5-latków)

          -dostrzega elementy na obrazku , które nie wiążą się z ekologią (karta pracy dla 4-latków)

           

           

          Przebieg zajęć głównych:

           

          „Zdobywamy odznakę ekologa” – wskazywanie sposobów na oszczędne gospodarowanie wodą i energią, poznanie prostych sposobów filtrowania wody, rozwijanie inwencji twórczej i poczucia rytmu.

           

          Rodzic podczas proponowanych działań stwarza dziecku możliwość odniesienia sukcesu

          i czerpania radości z zabawy. – „Quiz ekologiczny”. Rodzic przygotowuje zestaw pytań i ilustracji, a dziecko stara się szybko i trafnie udzielać odpowiedzi. Przykładowe pytania: W jaki sposób możemy oszczędzać wodę? Co należy robić ze starymi gazetami? W jaki sposób możemy oszczędzać energię elektryczną? Co należy robić ze starymi bateriami? W co należy pakować zakupy? Co oznaczają te znaki ekologiczne?

          – „Instrumenty z odpadów”. Rodzic daje dziecku puste opakowania, kartony, pojemniki, butelki (plastikowe i szklane) oraz pałeczki i drewienka. Sam zajmuje widoczne miejsce i wygrywa rytm. Dziecko  go powtarza. Następnie dziecko samodzielnie gra własne rytmy. Szuka różnych sposobów wydobycia dźwięku (stukanie, dmuchanie w gwint butelki, rytmiczne zgniatanie), reguluje głośność przez siłę uderzenia, korzystają z pałeczek i drewienek.

          – „Oczyszczamy wodę”. Rodzic rozkłada na stoliku potrzebne pomoce i prosi  dziecko do pomocy przy wykonywaniu filtra do wody. Kolejne czynności: zmieszanie wody z piaskiem w przezroczystym pojemniku w celu uzyskania zanieczyszczonej wody, umieszczenie lejka nad słoikiem, ułożenie paru warstw filtrujących: gazy, ligniny, żwiru, węgla ze starego wkładu do filtra do wody, wlanie zanieczyszczonej wody do przygotowanego filtra. Dziecko obserwuje przesączanie się wody, słuchając nagranych dźwięków wody lub muzyki relaksacyjnej.Rodzic uświadamia dziecku, że przejrzystość wody nie świadczy o jej czystości czy zdatności do picia, ponieważ wiele zanieczyszczeń może być niewidocznych gołym okiem.

          – „Co może być eko…?”. Dziecko podaje skojarzenia do przedrostka „eko”, słowa które wiążą się z ekologią i ekologicznym trybem życia, np. ekoowoce, ekowarzywa, żarówki, samochody. Każde skojarzenie dziecko uzasadnia.

           

          Pomoce: pytania do quizu, puste opakowania, kartony, pojemniki, butelki (plastikowe i szklane) oraz pałeczki i drewienka, woda, piasek, przezroczysty pojemnik, lejek, słoik, gaza, lignina, żwir, węgiel ze starego wkładu do filtra do wody

           

          • „Ekodomek dla każdego” – doskonalenie spostrzegawczości podczas porównywania obrazków, wskazywanie elementów, które są zgodne z ekologicznymi zasadami i stylem życia (karta pracy dla 5-latków), wskazywanie elementów które nie są zgodne z ekologicznymi zasadami (karta pracy dla 4-latków).

           

          4-latek: karta pracy w załączniku

          Dziecko skreśla wszystko co nie powinno być pozostawione w lesie.

           

          5-latki: „Karty pracy. Powietrze” s. 55 i 51

          Dziecko porównuje obrazki na karcie pracy i zaznacza szczegóły, którymi się różnią. Omawiają ilustracje i wskazują elementy świadczące o ekologicznym i przyjaznym dla środowiska charakterze. Następnie odszukują w wyklejance znak ekologiczny

          związany z tematem dnia (domek) i wklejają go do tabelki na s. 51. Rodzic podsumowuje zajęcia z całego tygodnia, omawiając uzupełnioną tabelkę.

           

          Na zakończenie dziecko może dostać symboliczną odznakę ekologa przygotowaną przez Rodzica, np. uśmiechniętą koniczynkę, jako dowód zdobytej wiedzy i umiejętności.

           

          Pomoce: przygotowana przez Rodzica odznaka ekologa

           

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy