Dodał: Anna Data: 25/05/2020 - 01:50:32
Grupa 2

     

    "MOJA MAMA I MOJ TATA"

     Przewidywane osiągnięcia:

     • prawidłowo reaguje na sygnał nauczyciela,

    • swobodnie mówi o swoich rodzicach,

    • rozpoznaje, kiedy śpiewa chłopiec, a kiedy dziewczynka, • rozpoznaje i odróżnia garderobę damską i męską,

    • łączy elementy w pary i liczy liczbę par,

     • czerpie radość z zabaw ruchowych,

    • rozmawia na bliskie tematy .

     Przebieg dniay:

    1. Zajęcia poranne

     • „Idziemy na spacerek” – zabawa orientacyjno-porządkowa, utrwalenie umiejętności ustawiania się w szyku parami . Dziecko maszeruje i biegaa po sali w rytm np. tamburyna . Na hasło: Na spacer – ustawia się w parę z rodzicem .

    • „Moja mama to… Mój tata to…” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, prezentacja imion i krótka charakterystyka rodziców . Rodzic pokazuje dziecku rodzinne zdjęcie.Dziecko opowiada o swoich rodzicach: imiona, wygląd zewnętrzny, ulubione czynności, potrawy .

    1. Zajęcia główne

    • „Życzenia dla mamy”

    "Kocham Ciebie tato"– wysłuchanie i omówienie treści piosenek.

    • „Czyja to szafa?” – rozpoznawanie, nazywanie i segregowanie garderoby . Rodzic rozkłada na dywanie obrazki i fotografie przedstawiające męską i damską odzież i inne akcesoria, np . rajstopy, sukienki, szpilki, pantofle męskie, kapelusze, krawaty, korale, maszynki do golenia . Obok nich układa sylwetę kobiety i mężczyzny . Dziecko wybiera kolejno obrazki, nazywa przedstawione na nich przedmioty i kładzie je odpowiednio przy sylwecie kobiety lub mężczyzny . Na koniec wymieniają wszystkie części garderoby noszone przez kobiety i mężczyzn: Kobiety zwykle noszą…, Mężczyźni zwykle noszą… Uwaga! Do zajęć można też wykorzystać prawdziwe ubrania i akcesoria . Dzieci mogą się w nie przebrać i udawać dorosłych . obrazki, fotografie męskiej i damskiej odzieży i innych akcesoriów, sylwety kobiety i mężczyzny

     • „W szafie rodziców” – zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i liczby pojedynczych elementów . Na wstępie nauczyciel wręcza dzieciom niedobrane w pary rękawiczki i skarpetki damskie i męskie . Dziecko próbuje dobrać je w pary . Następnie wyjaśnia, dlaczego w taki sposób połączyły skarpetki; powinny wyjaśnić, że dwie takie same skarpetki (rękawiczki itd .) tworzą parę . Można także poprosić, żeby dzieci policzyły, ile jest pojedynczych sztuk i ile par można z nich skompletować . Następnie dzieci dzielą te elementy garderoby na dwie grupy . W jednej mają się znaleźć te, które mogą należeć do pań, a w drugiej te, które na pewno będą należeć do panów . Na koniec dzieci na karty pracy łączą ze sobą prezenty dla mamy i osobno prezenty dla taty . „Karty pracy” – karta 55.

    1. Zajęcia popołudniowe

    • „Jak pomóc mamusi?” – rozmowa kierowana po wysłuchaniu wiersza „Krasnoludki” Z . Staneckiej . Rodzic zaprasza dzieko do wysłuchania wiersza .

    "Krasnoludki "

    Krasnoludki po kryjomu

     pomagają mamie w domu.

    To wyniosą worek śmieci,

    to zabawią młodsze dzieci.

    A gdy czasu więcej mają,

     wtedy pranie poskładają

    lub zakupy wniosą w siatkach,

    choć to sprawa jest niełatwa.

    Bo gdy jesteś krasnoludkiem,

     ręce masz bardzo malutkie,

     małą głowę, małe nóżki,

    mały brzuszek i paluszki.

     Jednak, chociaż taki mały,

    jesteś miły i wytrwały,

    to ważniejsze jest od bródki,

    którą leśne krasnoludki

    bardzo długo zapuszczają

     i od czapek, które mają

    krasnoludki znane z bajek,

    te, co używają fajek.

     Ty nie musisz nosić brody

     ani czapki, ani fajki,

    żeby zostać krasnoludkiem

    najprawdziwszym… tak jak z bajki.

    Zofia Stanecka

    Po wysłuchaniu wiersza dzieco opowiada, jak krasnoludki w wierszu pomagają mamie (wynoszą śmieci, bawią dzieci, składają pranie, wnoszą zakupy) . Rodzic pyta, czy dziecko też jest takimi krasnoludkami, czy pomaga w domu, co robi . Dziecko kończy zdanie: Jestem krasnoludkiem, bo… lub Będę krasnoludkiem i… Rodzic może podpowiadać różne czynności, które dziecko może samodzielnie wykonywać w domu .

    rodzina

    mama

    tata

    sukienka1

    szpilki

    buty męskie

    golarka

    korale

    rajstopy

    Dodał: anna Data: 22/05/2020 - 04:52:28
    Grupa 2
      Dodał: anna Data: 21/05/2020 - 06:22:37
      Grupa 2

        "Szyjemy stroje dla lalek"

         Przewidywane osirągnięcia dziecka:

         • uważnie słucha wiersza dla dzieci,

        • wie, co jest potrzebne do szycia,

        • rozumie istotę szycia jako czynności łączenia tkanin,

         • odróżnia dźwięki głośne i ciche,

         • potrafi estetycznie wykonać pracę plastyczną,

        • odróżnia sposób gry na różnych instrumentach,

         • w zabawie właściwie reaguje na sygnał nauczyciela,

        • doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz motorykę dłoni . 

        Przebieg dnia:

        1. Zajęcia poranne

        • „Tańcowała igła z nitką” – wysłuchanie wiersza J . Brzechwy . Nauczyciel czyta dzieciom wiersz .

         Tańcowała igła z nitką

        Tańcowała igła z nitką,

        igła – pięknie, nitka – brzydko.

         Igła cała, jak z igiełki,

        nitce plączą się supełki.

        Igła naprzód – nitka za nią:

        „Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”

         Igła biegnie drobnym ściegiem,

        a za igłą – nitka biegiem.

        Igła górą, nitka bokiem,

        igła zerka jednym okiem.

        Sunie zwinna, zręczna, śmigła.

        Nitka szepce: „Co za igła!”

        Tak ze sobą tańcowały,

        aż uszyły fartuch cały!

        Jan Brzechwa

        Nauczyciel pyta:

        -Co to znaczy, że igła tańczyła z nitką?

        - Jak się zakończył ich wspólny taniec?

        - Kto tańczył ładnie, a kto brzydko?

        Dziecko uczy się wierszyka na pamięć w czasie zabawy . Ustawia się w szeregu obok rodzca., podają sobie ręce, tworząc nitkę . RODZC stoi pierwszy – jest igłą . Deklamując wiersz, dziecko idą za RODZICEM, który prowadzi dziecko po sali w różnych kierunkach .

         • „Nie tylko igły i nici” – prezentacja akcesoriów krawieckich, pokaz nawlekania nici na igłę i podstawowego ściegu – fastrygi, łączenie tkanin . RODZIC pokazuje różne akcesoria krawieckie: igły (różnych grubości i wielkości), kolorowe nici, nożyczki, szpilki, kolorowe tkaniny, miarkę krawiecką . Wspólnie z dzieckiem ustala ich przeznaczenie i sposób wykorzystania . Prezentuje ścieg fastrygowy, łącząc nim kawałki tkanin . Dziecko  moze spróbować, pod opieką RODZICA, nawlec nitkę na igłę z większym oczkiem .

         II. Zajęcia główne

        • „Hop! Do góry” – śpiew ze zmienną dynamiką (raz ciszej, raz głośniej) . Rodzic wyjaśnia dziecku, co to jest chór (grupa osób śpiewających), czym się różni od orkiestry (grupa osób grających na instrumentach) . Dziecko dowiaduje się, że śpiewają chórem . Po zaśpiewaniu piosenki siadają w siadzie skrzyżnym przed nauczycielem . Ustalają wspólnie znaczenie gestów dyrygenta (dynamika zależy od odległości rozłożenia dłoni): obie dłonie rozstawione szeroko – śpiew w normalnej dynamice, dłonie ułożone blisko siebie – cichy śpiew . Pierwszym dyrygentem jest RODZIC. Nastepnie dziecko przejmują rolę dyrygenta .

        https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI

        • „Ubranka dla lalek i misiów” – ozdabianie ścinkami tkanin, tasiemek, koronek spodenek dla misia i sukienki dla lalki – praca z rodzicem . RODZIC demonstruje, jak można wykorzystać materiały, jak przycinać tkaniny i tasiemki . Zwraca uwagę na estetyczne wykonanie pracy i zapełnienie tkaninami całej sylwety . Następnie dzieli grupę na zespoły 3–4-osobowe i rozdaje im, do wyboru, sylwety spodenek lub sukienek . Dziecko naradza się, jak najlepiej ozdobić ubranko, wybiera potrzebne materiały . Wspólnie naklejają je na sylwety i po zakończeniu prezentują reszcie grupy .

         https://www.youtube.com/watch?v=yhOg2AqLNnQ

        III. Zajęcia popołudniowe

         • „Szyjemy na maszynie” – zabawa ruchowa z podskakiwaniem . Dziecko ustawia się w szeregu, za rodzicem . Na hasło: Igła – skaczą obunóż do przodu . Na hasło: Nitka – kładą ręce na ramiona dziecka przed sobą i biegną do przodu, w prawo i w lewo .

         • „Groszki i paski” – ćwiczenia grafomotoryczne w ogrodzie, kreślenie kredą na chodniku . W ogrodzie RODZIC rozdaje dziecku kredę w różnych kolorach . Zachęca dziecko do narysowania na chodniku wzorów, jakie można zobaczyć na tkaninach: paski, groszki, kratka, cętki, łatki, na jak największej powierzchni . Dziecko nazywa swoje wzory .

        Dodał: anna Data: 21/05/2020 - 08:41:26
        Grupa 2

          "Porządek na głowie"

          Przewidywane osirągnięcia dziecka:

           • ćwiczy swoją sprawność,

          • wie, kto czym się posługuje w swojej pracy,

          • uczy się piosenki,

          • doskonali grę na instrumentach muzycznych,

          • uważnie słucha wiersza dla dzieci,

          • wypowiada się na bliskie tematy,

          • czerpie radość z zabaw ruchowych,

           • naśladuje w zabawie dorosłych .

           Przebieąg dnia:

          1. Zajęcia poranne

          • „Tniemy jak nożyczki” – zabawa naśladowcza . Dziecko naśladuje cięcie nożyczkami . Na hasło: Małe nożyczki – jednocześnie wymachuje wyprostowanymi rękami w linii poziomej na krzyż oraz pionowo . Na hasło: Duże nożyce – w leżeniu na plecach wymachuje obunóż na krzyż w linii poziomej oraz pionowo .

          • „Co komu potrzebne?” – przyporządkowywanie odpowiednich akcesoriów przedstawicielom zawodów . Rodzic rozdaje dziecku obrazki z osobami różnych zawodów, np . kucharz, lekarz, pilot, malarz, listonosz, strażak, policjant . Na stolikach rozkłada obrazki z odpowiednimi akcesoriami: garnek, stetoskop, wóż strażacki, pędzel i farby, torba z listami, samolot, kajdanki . Dziecko  szuka obrazka pasującego do osoby z ich obrazka . Następnie siada na dywanie i nazywają swoją postać i jej akcesoria .

          1.  II. Zajęcia główne

          • „W salonie fryzjerskim” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wiersza L .J . Kerna „Dwa jeże”, poznanie pracy fryzjera, różnego rodzaju fryzur . Rodzic rozdaje dziecku obrazki przedstawiające fryzury wymieniane w wierszu: z przedziałkiem na głowie, loki, grzywki, fale, baczki, bez włosów, „na jeża” . Omawia je z dzieckiem . Zadaniem dziecka jest podnoszenie podczas słuchania wiersza obrazków przedstawiających fryzury, o których mowa . Rodzic czyta wiersz .

          Dwa jeże

          Przyszły do fryzjera dwa jeże.

          –        Niech pan nam powie,

           panie fryzjerze,

          Jakie się teraz nosi fryzury?

          – Hm… Jedni się czeszą po prostu do góry,

          Drudzy znowu z przedziałkiem,

          A inni golą się aż do skóry

          I chodzą bez włosów całkiem.

          Niektórzy czeszą się jak Włosi…

          –        A grzywki?

          –         Grzywki też się nosi.

          –          A loczki?

          –         Loczki można także.

          –        A pukle?

          –         Nosi się, a jakże.

          –         A fale?

          –        Z wolna powracają.

          –        A baczki?

          –         Rzadko, lecz bywają.

          –         A na jeża ktoś się czesze?

          –        O, proszę panów, całe rzesze.

          –         A pan uważa, że to modne?

          –         Nie tylko modne, lecz wygodne.

          –        Więc nas nie trzeba dzisiaj strzyc?

          –         Moim zdaniem, nic a nic.

          –        To niech pan chociaż,

          wie pan, tak z bliska,

           Wodą kolońską nas trochę spryska.

          –         Pf!… Pf!… Pf!… Pf!…

          –        Dziękujemy za to spryskanie.

          Do widzenia!

          –        Moje uszanowanie!

          Ludwik Jerzy Kern

           Po wysłuchaniu wiersza i prezentacji obrazków dziecko dzieli się swoimi doświadczeniami na temat pracy fryzjera . Opowiada o swoich wizytach w salonach fryzjerskich, różnych fryzurach (z rozróżnieniem na damskie i męskie), o potrzebie wizyt u fryzjera (dbanie o schludny, estetyczny wygląd) oraz o samodzielnym dbaniu o włosy (mycie, czesanie, ozdabianie spinkami, gumkami) .

          III. Zajęcia popołudniowe

           • „Zawijamy loki” – zabawa z turlaniem się . Dziecko jestw parze z rodzicem. Jedno kładzie się na dywanie, drugie klęka obok . Na hasło: Zawijamy loki – leżące dziecko jest turlane przez osobę ze swojej pary, raz w jedną, raz w drugą stronę . Później role się zmieniają .

          • „W salonie urody” – zabawa tematyczna w kąciku fryzjerskim . Dziecko, wykorzystując różne akcesoria fryzjerskie (nożyczki, grzebienie, szczotki, wałki, spinki, suszarki), odgrywają role fryzjerów i klientów, zamieniają się rolami . Rodzic zachęca, aby dziecko próbowało zachowywać się i rozmawiać między sobą jak dorośli w salonie fryzjerskim, pamiętając o zwrotach grzecznościowych .

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy