Dodał: anna Data: 11/04/2021 - 07:05:21
Grupa 1

    Dzień dobry

     

    12.04.2021  (poniedziałek)

     

    Krąg tematyczny: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

     

    Temat dnia : MOJA OKOLICA MNIE ZACHWYCA!

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

     

     

    • Oglądanie zdjęć, pocztówek, map i folderów z najbliższej okolicy.

    Dzieci wspólnie z Rodzicami oglądają materiały promocyjne z najbliższej okolicy. Dziecko wymienia nazwę miejsco­wości, w której mieszka. Nazywaj znajdujące się tam ważniejsze obiekty.

    • Zabawa konstrukcyjna „Moja miejscowość”.

    Dziecko buduje z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znaj­dują się w ich najbliższej okolicy.

     

    • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

    Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilka­krotnie.

     

    • W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dziecko unosi język do góry, gdy świe­ci czerwone światło – język umieszcza za dolnymi zębami.
    • Samochody – dziecko naśladuje jazdę samochodem: czubek języka przesuwa po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
    • Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dziecko wykonuje ruch językiem, uno­sząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
    • Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dziecko dotyka czubkiem języka do każ­dego zęba na górze i każdego zęba na dole.
    • Konik – dziecko naśladuje stukot kopyt konia: odbijając język od podniebienia, jednocześnie rozciąga­jąc, a następnie ściągają wargi w dziobek.
    • Krowa – dziecko naśladuje ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
    • Traktor jeździ w koło po polu – dziecko unosi czubek języka na górną wargę i wykonuje koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

     

    Zestaw zabaw ruchowych nr 33

     

    • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jesteśmy dla siebie mili”.

    Rodzic prezentuje ukłon i pyta, czy jest to miły sposób powitania. Pokazuje także przybicie piątki, podanie ręki itp. i pyta, czy dziecku kojarzy się to w miły sposób. Następnie włącza nagranie znanej dziecku piosenki – wówczas dziecko spaceruje swobodnie po pokoju. Na przerwę w muzyce wita się z pozostały­mi domownikami w dowolnie wybrany, miły sposób.

     

    • Zabawa popularna „Nie chcę cię znać”.

     

    Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać!

    Chodź do mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj.

    Jedną mi daj, drugą mi daj

    i już się na mnie nie gniewaj.

    Dziecko z rodzicem stoi przodem do siebie, wykonuje gest machania na pożegnanie i oddalają się od siebie. Następnie przywołują się gestem i zbliżają do siebie. Podają sobie najpierw jedną rękę, następnie drugą i obracają się w kole.

     

     

    1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

    Zajęcia 1.

    • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Moja miejscowość”.

     

    Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Kiedy Rodzic klaśnie i wypowie nazwę miejscowości, w której mieszka, przedszkolak podskakuje, a kiedy wypowie inną nazwę – kuca.

     

    • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łazienki”.

     

    Dzieci siadają na dywanie. Rodzic zaprasza do wysłuchania opowiadania. Czytając opo­wiadanie, prezentuje ilustracje do niego.

     

    Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki. Jed­nak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.

    – Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…

    – Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.

    – A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.

    Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w daw­nych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powie­działa, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.

    – Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…

    – Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.

    W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.

    – Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce?

    – Oczywiście.

    – A ten lew gryzie?

    – Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.

    – Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.

    – Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.

    W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.

    – Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.

    Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.

    Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.

    – Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.

    – To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski.

    Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:

    – Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…

    Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.

    – Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.

    Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały. Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaple­cionymi na grzywach.

    – Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.

    Książka (s. 64–65)

     

    Tutaj znajdziecie link do opowiadania w wersji audio:

    https://www.youtube.com/watch?v=qFrlvctVl0s

     

    • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

    Rodzic zadaje pytania:

    • Ø Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?
    • Ø Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?
    • Ø Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?
    • Ø Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?
      • Ø Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?
      • Ø Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?

     

    Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur.

    Rodzic zachęca dziecko, aby wygodnie położyło się na dywanie, zamknęło oczy i wysłuchało utwór F. Cho­pina, a następnie opowiedziało, z czym kojarz im się ten utwór.

     

    Link do piosenki znajduje się poniżej:

    https://www.youtube.com/watch?v=oLUoju3Dse8

     

    Następnie rodzic prosi dziecko, aby wysłuchany utworu F. Chopina Mazurek As-dur, w dowolny sposób pokazało ruchem to, o czym według niego opowiada muzyka.

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr14 – 3latki

    Dziecko:

                            - wskazuje zdjęcia przedstawiające miasto i wio­skę,

                            - dopasowuje naklejkę do zdjęcia i ją nakleja,

    - wskazuje, gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.

     

    Karta pracy, cz. 2, nr 38 i 39 – 4latki

    Dziecko:

                            - nazywa pojazdy i miejsca przedstawione na zdjęciach,

                            - nakleja naklejki w odpowiednich miejscach,

                            - rysuje po śladzie płot i koloruje samochody.

     

     

     

    Zajęcia 2.

     

    • Burza mózgów: „Najważniejsze miejsca w mojej okolicy”.

    Dziecko odpowiada na pytanie: Jakie są najważniejsze miejsca w naszej okolicy? Rodzic zapisuje odpowie­dzi dziecka i robi symboliczne rysunki, tworząc prostą mapę okolicy.

     

    • Rytmizowanie tekstu: „Moja okolica mnie zachwyca!”.

    Dziecko powtarza za rodzicem prosty tekst: Moja okolica mnie zachwyca! Następnie wyklaskuje go w pro­stym rytmie, wytupuje, uderzając dłońmi w kolana i o podłogę.

     

    • „Aparat cyfrowy”.

    Wykonanie przez rodzica aparatem cyfrowym zdjęć obiektów znajdujących się w najbliższym otoczeniu, np. domów, szkoły, przedszkola. Zdjęcia posłużą do wykonania albumu w czwartym dniu tygodnia.

     

    1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

    • Kolorowanka „Wzory ludowe z mojej okolicy”.

    Dziecko koloruje wzory ludowe z najbliższej okolicy. Nazywają kolory, którymi się posługuje, i wzory na swoim obrazku i na obrazku wzorcowym.

     

    • Improwizacja ruchowa do muzyki ludowej.

    Dziecko słuchają utworów ludowych ze swojego regionu i w dowolny sposób ilustruje je ruchem.

    Dodał: anna Data: 09/04/2021 - 11:57:02
    Grupa 1

       

      09.04.2021r.Język angielski Mateusz Sikorski GrupaI-Bielawki

      Temat: Zawody

      Dzień dobry,Drodzy rodzice,Proszę okontynuowanie śpiewania z dziećmi piosenki We All Fall Down | Walk Around The Circle Song | Super Simple Songs”, piosenkę można znaleźć na youtube albo pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk,proszę o powtórzenie z dziećmi następujących słówek:Policeman -policjantFirefighter -strażakFarmer -farmerDoctor -doktorPozdrawiam Mateusz Sikorski

       

      Dodał: anna Data: 07/04/2021 - 01:07:52
      Grupa 1

         

        09.04.2021  (piątek)

         

        Krąg tematyczny: WIOSNA NA WSI

         

        Temat dnia : W CHLEWIKU

         

        PRZEBIEG DNIA

         

        1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

         

        • Zabawa z zastosowaniem rymowanki „Leciała osa”.

        Dziecko powtarza rymowankę za Rodzicem.

        Leciała osa do psiego nosa, pies śpi.

        Leciała mucha do psiego ucha, pies śpi.

        Leciała sroka do psiego oka, pies śpi.

        Przyleciał kruk, dziobem w bok stuk, pies hauu!

         

        Rodzic (pies) śpi na środku na koniec rymowanki pies goni dziecko. Złapane dziecko przyjmuje rolę śpiącego psa.

         

        • Zabawa przy III zwrotce piosenki „Wiosna na wsi”.

         

        Rodzic zakłada kapelusz, udaje gospodarza i śpiewa III zwrotkę piosenki, wykonując gest sypania ziarna.

        Idzie pan gospodarz,

        ciężki worek niesie,

        szur, szur, sypie ziarna,

        wszyscy głodni przecież.

        Dziecko udaje ptaki, przykuca i dziobie ziarna – stuka palcem wskazującym o podłogę.

         

        1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

        Zajęcia 1.

         

        • Rozwiązywanie zagadek.

        Po rozwiązaniu zagadki, dziecko wskazuje wśród obrazków, właściwe rozwiązanie zagadki.

         

        Po kąpieli błotnej świnki do niego wchodzą

        i wcale się nie martwią, że w nim nabrudzą. (chlewik)

        Każdy kojarzy ją z korytem.

        To zwierzę urocze, spokojne i skryte,

        różowe i czyste, a gdy spojrzysz na nie,

        powita cię zawsze uprzejmym chrumkaniem. (świnka)

         

        Kolorowe ma piórka,

        woła: kukuryku

        i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

         

        Wieczorem odpoczywa w stajni,

        bo od wielu dni

        ciężko pracuje

        na swojej wsi. (koń)

         

        Znosi jajka

        i, choć nie szczerozłote,

        to właśnie do niej idziesz,

        gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

         

        To od niej mamy mleko,

        i choć do pięknej jej daleko,

        to nie tylko liczne łaty to sprawiają,

        że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

         

        • Zabawa muzyczno-ruchowa „Rolnik sam w dolinie” (melodia popularna).

        Dziecko chodzi po pokoju. Zabawę rozpoczyna (rolnik), który kolejno wybiera osoby wymienione w piosence. Podczas ostatniego wersu piosenki dzie­cko zatrzymuje się, klaszcze, a osoba, która została serem, przy kolejnym powtórzeniu zabawy zostaje rolnikiem.

        Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie.

        Hejże, hejże, hejże ha!

        Rolnik sam w dolinie.

        Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę.

        Hejże, hejże, hejże ha!

        Rolnik bierze żonę.

        Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko.

        Hejże, hejże, hejże ha!

        Żona bierze dziecko.

        Dziecko bierze nianię, dziecko bierze nianię.

        Hejże, hejże, hejże ha!

        Dziecko bierze nianię.

        Niania bierze myszkę, niania bierze myszkę.

        Hejże, hejże, hejże ha!

        Niania bierze myszkę.

        Myszka bierze serek, myszka bierze serek.

        Hejże, hejże, hejże ha!

        Myszka bierze serek.

        Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole tabliczki mnożenia ani podzielenia.

         

        v Wyprawka plastyczna, Rodzina świnek karta nr 9– 3latki

        Dziecko:

        - wypycha z karty nacięte obrazki świnek,

        - składa świnki według instrukcji tak, aby można było je postawić,

        - nazywa każdą z nich według własnego pomysłu.

         

        Wyprawka plastyczna, Rodzina świnek karta nr 25 – 4latki

        Dziecko:

        - wycina z karty, częściowo pokolorowane, rysunki świnek i kończą je kolorować na różowo,

        -składa świnki według instrukcji tak, aby można było je postawić (w stadzie),

        - przykleja świnkom ogonki z włóczki,

        - nazywa każda z nich według własnego pomysłu.

         

         

        Zajęcia 2.

         

        • Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski g.

        Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski g. Rodzic zwraca uwagę, aby przy głosce g nie wy­brzmiewała dodatkowo głoska y. Dziecko powtarza za rodzicem głoskę g, kontrolując w lusterku pracę języka.

        Głoska g jest głoską tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do pod­niebienia miękkiego.

        Jeśli rodzic zauważy, że dziecko zamienia głoskę g na głoskę d lub ją opuszcza, należy ćwiczyć z dzieckiem lub zgłosić się do logopedy.

         

        • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”.

        Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko:

        Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?

        W jaki sposób to robiły?

        Powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment:

        Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

         

        Idzie gąska po podwórku.

        Za nią gąski – jak po sznurku.

        Idą zgodnie i gęgają,

        za swą mamą powtarzają.

        – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

        Kto melodię taką zna?

        Mama gąska zagęgała,

        bo przywitać wiosnę chciała.

        Małe gąski też gęgały,

        wiosnę także witać chciały.

        – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

        Kto melodię taką zna?

        Nagle kogut ścieżką wąską

        przybiegł za ostatnią gąską.

        Gęgać nie potrafi wcale,

        za to pieje doskonale!

        – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

        Kto melodię taką zna?

        Nawet kotka, choć ciut głucha,

        też muzyków chce posłuchać.

        – Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

        Kto melodię taką zna?

         

        • Zabawa ruchowa inspirowana tekstem wiersza.

        Dziecko ustawia się w rzędzie, idzie gęsiego za rodzicem, który recytuje wiersz, zatrzymuje się, a dziecko powtarza sylaby: gę, gę, gę, ga, ga, ga!

         

        1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

         

        • Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku”.

         

        Na podwórku u Władka

        jest wesoła gromadka:

        długouchy pies Raczek

        i króliczek, co skacze,

        kurka pstra

        i kotki dwa,

        i na koniec łaciaty prosiaczek.

        Ma ten Władek zmartwienie:

        Raczek garnek stłukł w sieni,

        kotek wełnę rozwinął,

         

        spruł pończochę babciną,

        drugi kot

        wlazł na płot

        i pobrudził łapkami pierzynę.

        A od rana już kłopot:

        trzeba mleka dać kotom,

        barszcz zjada pies Raczek,

        trawę królik, co skacze,

        kurka pstra

        owies ma,

        a otręby w korytku – prosiaczek.

         

         

        • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

        Rodzic zadaje pytania:

        • Ø Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
        • Ø Jak się nazywał pies Władka?
        • Ø Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
        • Ø Co zrobiły zwierzęta?
        • Ø Co jadły zwierzęta?

         

        • Zabawa językowa „ Mamy i ich dzieci”.

        Rodzic prezentuje obrazki zwierzęcych mam. Dziecko je nazywa. Obok rozkłada obrazki młodych zwie­rząt. Zadaniem dziecka jest wybranie obrazka młodego zwierzęcia i położenie go obok obrazka jego mamy. Dziecko prawidłowo nazywa małe zwierzęta (np.: prosię, źrebię).

         

        • Śpiewanie piosenki „Wiosna na wsi”.

        Dziecko głośno i wyraźnie śpiewa poznaną piosenkę.

        Dodał: anna Data: 07/04/2021 - 01:07:20
        Grupa 1

          Dzień dobry

           

          08.04.2021  (czwartek)

           

          Krąg tematyczny: WIOSNA NA WSI

           

          Temat dnia : NA WIEJSKIM PODWÓRKU

           

          PRZEBIEG DNIA

           

          1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

           

          • Zabawa dźwiękonaśladowcza na powitanie – „Na podwórku.”

          Rodzic kolejno wywołuje ptaki:

          Dzień dobry: kurki, gąski, kaczki, indyki, a dzieci naśladują ich głosy:

          ko, ko, ko,

          gę, gę, gę,

          kwa, kwa, kwa,

           gul, gul, gul.

          Rodzic na zakończenie mówi: Witam wszystkie ptaki z wiejskiego podwórka, a dziecko naśladuje głos wybranego ptaka.

           

          • Zabawa dydaktyczna „Kury na grzędzie”.

          Rodzic nakleja trzy paski (grzędy) na kartce. Dziecko zgodnie z poleceniem rodzica umieszcza kury na grzędach i, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, mówi, gdzie siedzi ich kura, np.: na górnej, na dolnej lub na środkowej grzędzie.

           

          • Zabawa przy pierwszej zwrotce piosenki „Wiosna na wsi”.

          Rodzic śpiewa pierwszą zwrotkę, pokazując obrazki koguta i kury.

          Dziecko śpiewa refren, kuca i udaje, że wydziobuje ziarna, stukając palcem w podłogę.

          Ko, ko, ko, kukuryku.

          Gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa.

          Mu, mu, bee, bee.

          Kto nam dziś śniadanie da?

           

          1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

           

          • Zabawa muzyczno-ruchowa „Kurki trzy”.

          Dziecko słucha piosenki i maszeruje. Przy powtórzeniu zmienia kierunek.

          Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.

          Pierwsza z przodu, w środku druga,

          trzecia z tyłu, oczkiem mruga.

          I tak sobie kurki trzy

          raz, dwa, raz, dwa w pole szły!

           

          • Zabawa grupowa „Domino zwierzęce”.

          Dziecko układa domino, łącząc kostki z takimi samymi obrazkami zwierząt gospodarskich.

           

          • Oglądanie ilustracji zwierząt wiejskich.

          Rodzic prosi dziecko o podzielenie ich nazwy rytmicznie (na sylaby). Dziecko wybiera ilustracje i dzieli na sylaby klaszcząc rytmicznie w ręce.

          Liczy i mówi ile było sylab w wyrazie.

           

          v Karta pracy, cz. 2, nr13 – 3latki

          Dziecko:

          - ogląda zdjęcia zwierząt gospodarskich, nazywają je i naśladują glosy: krowy, koguta, barana i kozy,

          - liczą małe świnki na obrazku, kolorują mamę i czwórkę jej dzieci.

           

          v Karta pracy, cz. 2, nr33 – 4latki

          Dziecko:

          - nazywają zwierzęta przedstawione na zajęciach,

          - dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby),

          - odszukają, wśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i naklejają je w odpowiednich miejscach,

          - naśladują glosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach,

          - dorysują kaczkom wodę i ją kolorują.

           

           

          1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

           

          • Zabawa ruchowa „Wyścigi koni”.

          Dziecko, inscenizuje ruchem opowiadanie.

          Dziecko:

          Rozpoczyna się wyścig, (stoi w miejscu),

          konie stoją w boksach. (przebiera nogami, drepcze),

          Start! Konie ruszyły. (biegnie truchtem),

          Przeskakują kałużę.(podskakuje),

          Nabierają pędu. (szybko przebiera nogami),

          Przebiegają po grząskim gruncie. (biegnie, wysoko podnosząc kolana),

          Dobiegają do mety. (zwalnia bieg aż do zatrzymania się, parska).

           

          • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – „Zabawa kogutów”.

          Dziecko porusza się w rytmie wygrywanym na instrumencie. Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia, a dziecko je naśladuje (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy