Dodał: anna Data: 22/06/2020 - 07:50:44
Grupa 1

    23.06.2020 (wtorek)
    Temat dnia : WYRUSZAMY Z DOMU
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Jedziemy autobusem” – zabawa ruchowa doskonaląca umiejętność szybkiego ustawiania się w parach.
    Dzieci swobodnie maszerują i biegają po sali (zamiennie) w rytm tamburyna. Na sygnał: Autobus! – ustawiają się w wyznaczonym miejscu w parach. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając miejsce postoju autobusu.
    • „Wyruszam z domu” – zabawa dydaktyczna, przypomnienie informacji o adresie (państwo, miasto, ulica).
    Nauczyciel, korzystając z tekstu opowiadania S. Szuchowej
    „Przygoda z małpką”, tworzy przystosowaną do potrzeb dzieci jego skróconą wersję. Po zapoznaniu dzieci z treścią opowiadania nauczyciel prowadzi rozmowę, zadając przykładowe pytania:
    – Jak rodzice wołali na chłopca?
    – Czy Duduś wiedział, jak się nazywa?
    – Co trzeba zrobić, gdy się zgubimy?
    – Czy znacie swoje imię i nazwisko, kraj, miasto i ulicę zamieszkania?
    Następnie nauczyciel odpytuje dzieci ze znajomości imienia i nazwiska. Podaje i utrwala nazwę państwa i miejscowości
    oraz pokazuje kilka tabliczek z nazwami ulic, przy których mieszkają dzieci. Odczytuje je. Zwraca się do dzieci: Czy znacie te nazwy? Tak nazywają się ulice w naszym mieście lub na naszym osiedlu. Kto mieszka przy ulicy…? Nauczyciel, czytając nazwy ulic, zachęca dzieci do zapamiętania ich nazw jako miejsca zamieszkania.
    S. Szuchowa „Przygoda z małpką”
    • „Piłka i chmurki” – utrwalenie piosenki, zabawa ortofoniczno-emisyjna na melodii piosenki.
    Dzieci śpiewają melodię piosenki na różnych sylabach:
    no, ma, mo, mu, li, lu, la.
    CD Piosenka – „Piłka i chmurki”
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „W podróży” – zabawa dydaktyczna, przypomnienie i utrwalenie nazw i cech środków transportu wykorzystywanych do podróżowania.
    Nauczyciel układa sylwety różnych środków transportu (balon, autobus, samochód, pociąg, samolot, tramwaj, rower, statek, helikopter). Dzieci oglądają i nazywają pojazdy. Nauczyciel mówi: Na tych ilustracjach są różne pojazdy. Jak myślicie, którymi można pojechać na wakacje? Dzieci wymieniają znane im środki transportu. Następnie nauczyciel poleca, aby dzieci posegregowały pojazdy według polecenia,
    np. pojazdy, które jeżdżą po szynach, mają koła, latają, pływają. Dzieci wybierają i układają pojazdy w obręczach (tyle obręczy, ile kryteriów podziału). Następnie dzieci przeliczają pojazdy w obręczach. Na koniec
    zbierają pojazdy w kolejności wskazanej przez nauczyciela, np. latające, pływające.
    • „Kupuję bilet” – zabawa matematyczna, wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch.
    Nauczyciel wykorzystuje do zajęć scenkę teatralną, zamieniając ją na kasę biletową. W okienku leżą kartoniki – bilety. Przed kasą stoją kosze z kasztanami. Nauczyciel jest kasjerem. Dzieci spacerują po sali, na sygnał ustawiają się sprawnie w kolejce przed kasą. „Kasjer” mówi: Jedziemy na wakacje. Zanim wsiądziemy do autobusu, pociągu czy samolotu, musimy kupić bilet. Bilety kupujemy w kasie. Podróżni płacą pieniędzmi – środkami płatniczymi (kasztany) umieszczonymi w koszach. Dzieci kolejno kupują „bilety”, a „kasjer” podaje, jaką liczbę środków płatniczych należy wpłacić, np. jeden „bilet” – jeden kasztan, dwa „bilety” – dwa kasztany. Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie dzieci „kupią bilety”. Na koniec ustawiają się w pociąg i, śpiewając popularną piosenkę „Jedzie pociąg” lub „Jadą, jadą misie”, przemieszczają się po sali. Zabawę tę powtarzamy w dowolnym czasie, wyznaczając na kasjera dziecko.
    • „Samochód” – praca plastyczna
    Materiały:
     rolka po papierze toaletowym
     karton
     niebieska kartka
     kredki świecowe
     klej
     nożyczki
    Wykonanie:
    1. Aby stworzyć całkowicie ekologiczny samochód najpierw wycinamy z kartonu kształt samochodu, oraz wycinamy z kartki niebieskiego papieru kształt czterech górnych szyb.
    2. Kolejną czynnością będzie przecięcie na pół dwóch rolek po papierze toaletowym i nacięcie obu połówek lekko z jednej strony.
    3. Zadanie dziecka polega na pokolorowaniu maski samochodu oraz przyklejeniu czterech szyb z dwóch stron pojazdu.
    4. Gdy górna część auta będzie gotowa podopieczni doczepiają do niej papierowe koła.
    • „Jedzie pociąg” – zabawa inscenizacyjna przy piosence.
    Nauczyciel prezentuje piosenkę. Dzieci ilustrują ruchem
    jej treść, naśladują jazdę pociągiem i lot samolotem. Tworzą parami dorożki (woźnica i koń), jadą samochodem,
    płyną statkiem.
    Piosenka – „Jedzie pociąg”
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Piłka i chmurki” – zabawa rytmiczna przy piosence.
    Dzieci śpiewają piosenkę i klaszczą rytmicznie na słowa:
    hau, kra, tru, kap.
    Piosenka – „Piłka i chmurki”
    • „Zabawy w piaskownicy” – formowanie z piasku.
    Nauczyciel zaprasza dzieci do zabawy w piaskownicy.
    Na wstępie przypomina zasady bezpiecznej zabawy sypkim materiałem. Dzieci wybierają zabawki do piasku według potrzeb i upodobań, a następnie tworzą dowolne formy: babki, zamki, tunele, górki. Po zabawie zbierają przybory i gromadzą je w wyznaczonym miejscu.
    zabawki do piasku
    • „Polecimy” – rymowanka gamowa.
    Dzieci mówią rymowankę:
    Polecimy samolotem (dźwięki gamy do góry)
    do Afryki i z powrotem. (dźwięki gamy w dół)
    praca plastyczna 1

    Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:12:29
    Grupa 1

      22.06.2020 (poniedziałek)
      Krąg tematyczny: Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
      Temat dnia: WAKACYJNA WALIZKA
      PRZEBIEG DNIA:
      I. ZAJĘCIA PORANNE
      • „Jedzie pociąg” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
      Dzieci ustawiają się w pociąg i, „jadąc”, śpiewają popularną
      piosenkę.
      „W co się spakujemy?” – przegląd podróżnych walizek, toreb, plecaków pod kątem rodzaju wyprawy i ilości zabieranego bagażu. Nauczyciel układa na dywanie torby, walizki, plecaki, koszyki i plastikowe reklamówki.
      Dzieci nazywają wszystkie bagaże po kolei.
      Nauczyciel pyta: Do której torby zapakujesz swoje rzeczy, jadąc
      na wakacje?
      Dzieci wybierają rodzaj torby i ustawiają się przy niej. Swój wybór uzasadniają krótką wypowiedzią.
      • „Piłka i chmurki” – nauka piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.
      Nauczyciel rozkłada na podłodze chustę animacyjną i kładzie na jej środku dużą nadmuchaną piłkę plażową. Dzieci ustawiają się dookoła chusty. Na przygrywkę piosenki i sygnał prowadzącego dzieci równocześnie podnoszą chustę i poruszają materiałem
      tak, aby piłka podskakiwała na chuście. Po każdej zwrotce nauczyciel przerywa muzykę i mówi dzieciom,
      aby położyły chustę na podłodze i naśladowały – idąc dookoła chusty – zwierzę występujące w zwrotce (pieski,
      wrony, słoń). Po czwartej zwrotce (deszcz) dzieci biegną dookoła chusty na palcach. Na dźwięk trójkąta
      na nowo łapią najbliżej leżące uchwyty chusty i zabawa trwa dalej.
      Piosenka – „Piłka i chmurki”
      II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
      „Pakujemy się” – sporządzanie listy artykułów najpotrzebniejszych w podróży.
      Nauczyciel mówi: Niedługo wakacje.
      Rodzice zabiorą Was w ciekawe miejsca. Na pewno trzeba będzie odbyć długą podróż. Pomyślcie, co będzie potrzebne na czas podróży i pobytu na wakacjach. Następuje burza mózgów. Dzieci wymieniają nazwy potrzebnych rzeczy z uwzględnieniem miejsca pobytu, np. to, co przyda się w górach, nie musi być potrzebne na plaży, lub to, co będzie potrzebne w lesie, może nie przydać się w mieście. Następnie nauczyciel ustala z dziećmi listę rzeczy potrzebnych w górach, na wsi, nad morzem.
      • „Co zabieramy?” – rozpoznawanie konkretnych przedmiotów po ich cieniach.
      Nauczyciel rozsypuje na dywanie sylwety różnych przedmiotów zabieranych w podróż i nie tylko. Mówi: Spójrzcie na te sylwety. Jakie to
      przedmioty? Kto rozpozna jakąś rzecz, pokazuje ją i nazywa. Dziecko, które rozpoznało jakiś przedmiot, pokazuje go innym i nazywa. Zabawa trwa do rozpoznania ostatniego przedmiotu.
      • „Wielokolorowa piłka plażowa” – praca plastyczna
      Materiały :
       kartka z szablonem,
       kolorowe kartki,
       klej.
      Wykonanie:
      1. Pracę można podzielić na dwa etapy: pierwszy to drzemy papier kolorowy na małe drobne kawałki.
      2. Drugi etap to wyklejanie piłki według wzoru.
      wzór pracy   szablon
      III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
      • „Kolorowe piłeczki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Nauczyciel rozdaje dzieciom szarfy w czterech kolorach.
      Sam ma po jednej piłeczce z każdego koloru (cztery tarcze lub kartki w kolorach szarf). Na środku sali układa chmurkę ze skakanek. Dzieci maszerują przy muzyce po całej sali w rozsypce, ale nie wolno im wchodzić na chmurkę. Nauczyciel zatrzymuje muzykę i podnosi piłeczkę (tarczę lub kartkę). Na chmurkę wchodzą te dzieci, które mają szarfy w kolorze prezentowanym przez nauczyciela, i skaczą jak piłeczki aż do pojawienia się muzyki. Wraz z utworem wychodzą z chmurki i dołączają do pozostałych dzieci. Zabawę wielokrotnie powtarzamy.
      CD Utwor – „Florentinen Marsz” J. Fučika
      • „Ciężki plecak” – zabawa naśladowcza.
      Nauczyciel wyznacza tasiemką trasę i mówi: Idziemy dzisiaj na wycieczkę i bierzemy ze sobą plecaki. W plecaku są same potrzebne rzeczy. Plecak jest ciężki. Zakładamy ciężkie plecaki – dzieci naśladują tę czynność. I dalej: Idziemy wyznaczonym szlakiem. Dzieci naśladują dźwiganie plecaka, idąc po wyznaczonej trasie.

      Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 06:58:50
      Grupa 1

        scenariusz zajęć : 1  2  3  4  

        Dodał: anna Data: 19/06/2020 - 06:12:59
        Grupa 1
           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy