Dodał: anna Data: 06/04/2021 - 03:57:46
Grupa 1

     

    7.04.2021  (środa)

     

    Krąg tematyczny: Wiosna na wsi

     

    Temat dnia : Co słychać wiosną na wsi?

    PRZEBIEG DNIA

     

    ZABAWY PORANNE

    1.Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.

    Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dzieci powtarzają za nim w ten sam sposób.

    2.Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?

     Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a wybrane dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa)

    3. Rysowanie wybranych zwierząt.

    Rodzic prosi, aby dzieci narysowały dowolne zwierzę hodowlane

    4.Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta.

    Dowolny instrument muzyczny, obrazki zwierząt hodowlanych. Dzieci poruszają się w rytmie wygrywanym przez Rodzica na wybranym instrumencie. Podczas przerwy w grze Rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia, a dzieci je naśladują (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).

    ZAJĘCIA GŁÓWNE

    I

    1.Wprowadzenie do zajęć – słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

    Podaję link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

    2.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Wiosna na wsi (sł. i muz. B. Forma).

    1. Kogut głośno pieje,

     gładzi piękne pióra.

     – Ko, ko, jestem głodna

     – woła pani kura.

     Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,

    gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

     mu, mu, iha, iha.

    Kto nam dziś śniadanie da?

      2. Na podwórku gęsi  

       i małe kaczuszki

    tup, tup przytupują,

     mają puste brzuszki.

    Ref.: Kukuryku…  

    3. Idzie pan gospodarz,

    ciężki worek niesie,

     szur, szur sypie ziarna,

     wszyscy głodni przecież.

    Ref.: Kukuryku…

     4. Z gospodarzem wiosna   

         cichutko przybyła

    i pachnącą trawą

     łąkę ozdobiła.

    Ref.: Kukuryku…

    5. Pasą się owieczki,

        krowy i barany,

     jest już z nami wiosna,

    świat się cieszy cały.

    Ref.: Kukuryku…

    3.Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

     − Jakie odgłosy wydawała pani kura?

     − Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?

     − Jak gospodarz sypał ziarna?

     − Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?

     − Czy melodia była wesoła, czy smutna?

    − Czy piosenka była szybka, czy wolna?

    4.Nauka refrenu piosenki Wiosna na wsi, ilustrowanego obrazkami.

    Obrazki: koguta, kury, gęsi, kaczek, krowy, owcy.

     Rodzic powtarza z dziećmi tekst refrenu, pokazując obrazki odpowiednich zwierząt (wydających te odgłosy).

    5.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami.

    Obrazki: kury, koguta, gęsi, kaczki, owcy, krowy (można wykorzystać te z poprzedniego zadania), kozy.

     Rodzic podnosi do góry obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci próbują naśladować odgłosy, jakie wydają dane zwierzęta.

    II

    1.Zabawa dydaktyczna Co od kogo mamy.

    Obrazki: krowy, kozy, kury, mleka, sera, jajek, masła, jogurtu.

    Rodzic rozkłada z jednej strony obrazki zwierząt, a w rozsypce – obrazki produktów, jakie dzięki nim otrzymujemy. Zadaniem dzieci jest przyporządkowanie obrazków produktów do obrazków zwierząt. Rodzic zwraca uwagę, że zarówno koza, jak i krowa dają mleko.

    2.Zabawa Zgadnij, co to za przysmak.

    Ser żółty, ser biały, serek topiony, masło, talerzyki, plastikowe widelce.

    Rodzic prosi, aby dzieci umyły ręce i poczęstowały się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po degustacji Rodzic prosi, aby dzieci nazwały wszystkie produkty i opisały ten, który im najbardziej smakował (mogą uzasadnić swój wybór).

    3.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Krowa.

    Obrazek krowy, komplet łat (dla każdego dziecka), kartki, kleje.

     Rodzic wiesza w widocznym miejscu w sali obrazek krowy. Omawia z dziećmi nazwy poszczególnych części ciała zwierzęcia. Wskazuje gdzie znajdują się łaty. Dzieci przyklejają łaty na obrazku krowy według własnego pomysłu.

    4.Spacer w najbliższej okolicy – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.

     Podczas spaceru dzieci próbują wskazać i opisać zmiany, które aktualnie zachodzą w przyrodzie.

    ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

    1.Ćwiczenia oddechowe Jajka.

    Jajka wycięte z papieru, słomki.

    Rodzic prosi, aby dzieci podchodziły kolejno do miejsca, gdzie są zgromadzone papierowe jajka, i przenosiły je w inne (np. wskazane przez niego) miejsca za pomocą słomek

    2.Zabawa dydaktyczna Kalambury.

    Do zabawy angażujemy całą Rodzinę. Rodzina wraz z dzieckiem na zmianę będą udawać zwierzęta wiejski, ale bez użycia głosu. Dziecko prezentuje ruchy zwierzęcia, a pozostałe osoby które uczestniczą w zabawie odgadują, co to za zwierzę. Następnie osoba która odgadnie udaje kolejne zwierzę.

    Dodał: anna Data: 05/04/2021 - 09:35:04
    Grupa 1

      06.04.2021  (wtorek)

       

      Krąg tematyczny: WIOSNA NA WSI

       

      Temat dnia : ZWIERZĘTA NA WSI

       

      PRZEBIEG DNIA

       

      1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

       

      • Oglądanie filmu edukacyjnego „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”.

       

      Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat obejrzanego filmu.

      Link do filmu znajduje się poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

      Jeśli w zasobach domowych biblioteczek posiada dziecko książki związane ze zwierzętami żyjącymi na wsi - to wspólnie je pooglądajcie, zapoznajcie dziecko z zawartymi w nich ciekawostkami. Przy oglądaniu poszczególnych zwierząt dziecko może naśladować ich odgłosy, określać ich wygląd: kolory, liczbę kończyn.

       

      • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

      Rodzic rozdaje dzieciom lusterka. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kil­kakrotnie.

      • Ø Jedziemy na wieśdziecko wibruje wargami – naśladuje samochód jadący na wieś.
      • Ø Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika: mocno przykleja język ułożony szeroko przy podniebie­niu i odkleja go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
      • Ø Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
      • Ø Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
      • Ø Pies gonił kota i bardzo się zmęczyłdziecko wysuwa język na brodę i dyszy.
      • Ø Świnka – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladuje ryjek świnki.
      • Ø Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
      • Ø Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

       

      • Zabawa ruchowa „Kury do kurnika”.

      Rodzic wyznacza miejsce do zabawy – kurnik. Dziecko naśladuje odgłos kur (ko, ko) i ich chód, poruszając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Kury do kurnika, kury chowają się do kurnika.

       

      1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

      Zajęcia 1.

      • Quiz wiedzy „Zwierzęta na wiejskim podwórku”.

       

      Rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia, dziecko podaje jego nazwę i odpowiada na pytanie: Czy to zwierzę żyje na wiejskim podwórku? Dzieci pokazuje obrazek uśmiechniętej buzi, jeśli uważa, że tak, a smut­nej buzi, jeśli uważają, że nie.

       

      • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Nauka pływania”.

      Dziecko siadają wygodnie rodzic zaprasza do wysłuchania opowiadania. Czytając opo­wiadanie, prezentuje ilustracje do niego.

       

            Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury.

      Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływa­nia były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.

      – Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?

      – Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.

      – A konie i krowy?

      – One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.

      – A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.

      – Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.

      – Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.

      – Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.

      – Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.

      – Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.

      – Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.

      – Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.

      Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.

      – Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami. – A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!

      – Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.

      – Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.

      – Ale ja się boję…

      – Nie bądź tchórzem.

      – Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.

      – Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.

      – Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.

      Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kur­czaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:

      – Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozu­miesz, że to niebezpieczne?

      – Tak…

      – Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?

      – Nie…

      – A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?

      – Bałbym się.

      – No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.

      – Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.

      – Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

      Książka (s. 60–61)

       

      Tutaj znajdziecie link do opowiadania w wersji audio:

       https://www.youtube.com/watch?v=PXqTeSRFZGo

       

      • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

      Rodzic zadaje pytania:

      • Ø Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?
      • Ø Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?
      • Ø Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?
      • Ø Jak oceniacie zachowanie kaczorka?
      • Ø Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?
      • Ø Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?
      • Ø Nazywanie umiejętności osiągniętych przez dzieci.

       

      Rodzic przypomina, że nikt nie umie wszystkiego, ale każdy z nas potrafi robić coś bardzo dobrze. Rodzic pro­si, aby dziecko powiedziało, co dobrze potrafi robić. Jeśli dziecko nie potrafi tego określić, z pomocą przychodzi mu Rodzic, określając mocne strony dziecka.

       

      v Karta pracy, cz. 2, nr12 – 3latki

      Dziecko:

      - nazywa zwierzęta na podstawie ogonów,

      - koloruje rysunki zwierząt,

      - naśladuje ich odgłosy,

      - nazywa zwierzęta przedstawione na zdjęciu.

       

      v Karta pracy, cz. 2, nr32 – 4latki

      Dziecko:

      - nazywa zwierzęta na podstawie ogonów,

      - koloruje rysunki zwierząt,

      - naśladuje ich odgłosy,

      - rysują świnki według wzoru.

       

       

      Zajęcia 2.

      • Zabawa paluszkowa „Powitanie paluszków”.

      Rodzic pokazuje, w jaki sposób palce witają się ze sobą. Dziecko łączy ze sobą opuszki palców obu rąk: mały z małym, serdeczny z serdecznym, środkowy ze środkowym itd.

       

      • Utrwalanie kształtu koła.

      Dziecko otacza kształt każdego koła palcem. Rodzic  przypomina o prawidłowym kierunku kreślenia koła. Dziecko porównuje wielkość kół, liczy je. Wskazują koła, małe i duże.

       

      • Praca plastyczna „Kolorowy kogut” (origami).

      Rodzic pokazuje, w jaki sposób wykonać koguta. Dziecko kolejno powtarza jego czynności. Składa duże koło na pół i przykleja je na środku kartki. Jedno średnie koło przykleja jako głowę, a pozostałe składa na pół i przykleja na tułowiu jako skrzydło i kolorowy ogon. Małe czerwone koła składa na pół i przykleja jako dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem. Kredkami dorysowuje oko i nogi

       

      • Zabawa bieżna „Koniki”.

      Dziecko naśladuje ruchem koniki, jednocześnie klaskając językiem. Koniki szybko biegają po łące, powo­li wspinają się pod górkę i szybko zbiegają z górki.

       

      1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

       

      • Ćwiczenia pamięci „Zwierzęce memory”.

      Rodzic pokazuje obrazki, dziecko nazywa przedstawione na nich zwierzęta. Następnie Rodzic miesza je i roz­kłada w kilku rzędach obrazkami do dołu. Dziecko losuje dwa dowolne obrazki, nazywa przedstawio­ne na nich zwierzęta. Jeśli jest to para (te same zwierzęta), naśladuje odgłos, jaki wydają zwierzęta, i zabiera obrazki. Jeśli nie jest to para, odkłada oba obrazki, zapamiętując ich miejsce. Wygrywa osoba, która zbierze najwięcej par.

       

      • Ćwiczenia językowe: „O jakim zwierzęciu myślę?”

      Rodzic rozkłada obrazki zwierząt i opisuje szczegółowo wygląd jednego z nich. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o jakim zwierzęciu mówi rodzic Następnie zmienia się kolejność i dziecko opisuje wygląd zwierzęcia, a rodzic zgaduje, co to za zwierzę.

       

      • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Naśladujemy zwierzęta”

      Dziecko porusza się w rytmie wygrywanym przez rodzica na wybranym instrumencie. Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia, a dziecko je naśladuje (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).

      Dodał: Anna Data: 02/04/2021 - 07:41:24
      Grupa 1

        Dzień dobry

         

        02.04.2021  (piątek)

         

        Krąg tematyczny: WIELKANOC

         

        Temat dnia : Wielkanocne świętowanie

         

        PRZEBIEG DNIA

         

        1. I.          ZAJĘCIA PORANNE

         

         

        • Układanie puzzli o tematyce świątecznej.

        Dzieci układają obrazki indywidualnie, w parach lub w małych grupach, a następnie opowiadają, co przedstawia ich układanka.

         

        • Zabawa oddechowa „Już czuć święta”.

        Rodzic proponuje dzieciom, żeby poczuły zapach zbliżających się świąt. Prosi, aby wciągnęły powietrze nosem, na chwilę je zatrzymały i wykonały wydech ustami.

         

        • Różne palmy wielkanocne.

        Rodzic pokazuje dzieciom różne palmy i rozmawia na temat ich wyglądu. Tłumaczy, że tradycyjnie miały one chronić przed chorobami i zapewnić dobre plony.

                                 

                                Zestaw zabaw ruchowych nr 30

         

        • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Kwoka”.

        Rodzic w opasce z wizerunkiem kury gra rytmicznie na instrumencie, dzieci (kurczęta) biegają wokół niego. Gdy rodzic wygrywa wolny rytm, kurczątko ustawia się zgodnie z poleceniem, np.: w rzędzie, w parze, pod ścianą itp.

        • Zabawa grupowa „Pisanka”.

        Dziecko, przekazuje pisankę zgodnie z rytmem muzyki, tak aby nie wypadła mu z rąk i się nie uszkodziła.

         

         

         

        1. II.            ZAJĘCIA GŁÓWNE

         

        • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”.

        Nadeszła Wielkanoc.

        Czas wielkiej radości!

        Już stół wielkanocny

        czeka na swych gości.

        Pełno na nim potraw:

        kiełbaska i żurek,

        baba lukrowana,

        tuż obok mazurek…

         

        Dom pachnie czystością,

        porządki skończone.

        Czas na odpoczynek.

        Wszystko już zrobione!

        Święconka na stole,

        a spośród pisanek,

        jak każe tradycja,

        wystaje baranek!

        To czas na życzenia,

        na chwile radości

        i niech w naszych sercach

        miłość ciągle gości.

         

        • Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.

        Rodzic zadaje pytania:

        • Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?
        • Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?
        • Co znajduje się w koszyczku ze święconką?
          • Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?

         

        • Zabawa ruchowa „Kraszanki”.

        Dziecko otrzymuje kolorowe koła, które oznaczają kolory kraszanek. Rodzic ustala z dzieckiem zasady zabawy, każdy kolor znaczy inne zadanie. I tak np. kolor:

        – niebieskie kraszanki – skacze w miejscu,

        – żółte kraszanki – robi pajacyki,

        – czerwone kraszanki – kiwaj się na boki,

        – zielone kraszanki – kręci się wokół własnej osi.

        Rodzic włącza nagranie piosenki, a wtedy dziecko spaceruje. Kiedy piosenka cichnie, rodzic podnosi tarczę w wybranym kolorze i wtedy polecenie wykonuje dziecko.

         

        • Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”

        Rodzic rozkłada przed dzieckiem różne przedmioty. Wspólnie ustala, co pasuje do świąt wielkanocnych, a co nie pasuje. Dzieciko uzasadnia swój wybór.

         

        v Karta pracy, kolorowanie obrazka palmy– 3latki

        Dziecko:

        - koloruje obrazek według wzoru.

         

        v Karta pracy, cz. 2, nr30 – 4latki

        Dziecko:

        - czyta z osoba dorosłą tekst dotyczących świat wielkanocnych (osoba dorosła czyta, dziecko wypowiada nazwy obrazków znajdujących się w tekście).

        - nazywa ciasta (na podstawie obrazków).

         

        Zabawy na świeżym powietrzu

        ü Zabawa ruchowa „Kwoka i kurczaki”.

        Gdy Rodzic (kwoka) wyklaskuje rytm, dziecko (kurczak) spacerują po podwórku, grzebie nóżką w ziemi. Gdy przestaje wyklaskiwać rytm, kurczak szybko idą do kwoki. Następnie rodzic może Zamienic się rolą z dzieckiem, które przejmie rolę kwoki.

         

        1. III.        ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

         

        • Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – Co znajdzie się na wielkanocnym stole?

         

        Oby dzięki ludzkiej pracy

        i opiece nieba

        nigdy na twym stole

        nie zabrakło... (chleba)

        Azorek radośnie

        przy koszyczku hasa,

        lecz nic z tego nie będzie.

        Nie dla psa... (kiełbasa)

        W cebulowych łupinkach

        lub w farbkach kąpane,

        w prześliczne desenie

        ręcznie malowane. (jajka)

         

        Może być z cukru,

        z gipsu lub z ciasta,

        lecz najważniejszy jest

        i basta!!! (baranek)

        Sypka jak piasek,

        jak śnieżek biała,

        smaku dodaje

        już szczypta mała. (sól)

        Skromne listeczki,

        ciemnozielone,

        ale bez niego

        co to za święcone. (bukszpan)

         

        v Karta pracy, kolorowe pisanki– 3latki

        Dziecko:

        - koloruje i ozdabia rysunki jajka,

        - tworzy pisanki

         

        v Karta pracy, cz. 2, nr31 – 4latki

        Dziecko:

        - ozdabiają rysunki jajek tak samo jak wyglądają rysunki pisanek,

        - rysuje po śladach rysunków laseczek.

         

        • Zabawa dydaktyczna „Szukamy jajek”.

        Jajka zostają umieszczone przez Rodzica w różnych miejscach w domu (muszą być przynajmniej częściowo widoczne). Dziecko próbuje określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów można je przeliczyć.

         

        • Śpiewanie piosenki „Pisanki”.

        Dziecko głośnio i wyraźnie śpiewają poznaną piosenkę.

        Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:11:42
        Grupa 1

          Dzień dobry

           

          1.04.2021  (czwartek)

           

          Krąg tematyczny: WIELKANOC

           

          Temat dnia : Motywy wielkanocne

           

          PRZEBIEG DNIA

          ZABAWY PORANNE

          1.Zabawa na powitanie – Moje ręce (według M. Bogdanowicz, z książki W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka, Wydawnictwo Harmonia, Gdańska).

          Moje ręce klaszczą tak,

          moje nogi tupią tak,

          a mój palec wskazuje,

          kto za chwilę zatańcuje.

          2.Masażyk Pisanka.

          Zabawa dla dziecka i Rodzica. Jedno z nich (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym, i na plecach rysuje wzory zgodnie z poleceniami :paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się miejscami.

          3.Nauka trzeciej zwrotki piosenki Pisanki.

          Rodzic rytmicznie recytuje słowa trzeciej zwrotki piosenki, przykrywa stolik białym obrusem i wykłada kurczaczka, baranka i pisankę. Następnie dzieci podchodzą do stolika, powtarzają słowa trzeciej zwrotki i wskazują zwierzęta zgodnie ze słowami piosenki.

          Na stole świątecznym

           kurczątka, baranki,

          na białym obrusie

          są nasze pisanki.

           Na zakończenie dzieci chodzą dookoła stolika i śpiewają zwrotki piosenki, a podczas refrenu zatrzymują się i rytmicznie klaszczą.

          ZAJĘCIA GŁÓWNE

          1.Zabawa grupowa Pisanka.

           Dzieci, ustawione w kole z Rodzicami lub naprzeciw Rodzica, przekazują sobie pisankę zgodnie z rytmem muzyki, tak aby nie wypadła im z rąk i się nie uszkodziła.

          2.Praca plastyczna Wielkanocne motywy

          Wyprawka plastyczna, karta 8, 3latki, dowolne farby w pastelowych kolorach, chusteczki.

          Dzieci:

           − malują palcami kolorowe szlaczki na rysunkach jajek,

           − kończą malować jajka, które już są częściowo pokolorowane,

          − malują kropki, paski i inne wzory tak, jak pokazano na przykładzie

          Wyprawka plastyczna, karta 9, 4latki, piórka, klej, nożyczki.

          Dzieci:

          − wypychają obrazek kurczątka, składają go i sklejają według instrukcji,

          − wypychają nacięte skrzydła i przyklejają w odpowiednich miejscach,

          − przyklejają pióra w odpowiednim miejscu (np. z tyłu).

          3.Ilustracja ruchowa piosenki Pisanki

          Dzieci śpiewają refren z jednoczesnym klaskaniem. Po kolejnych zwrotkach zmieniają głośność śpiewu zgodnie ze wskazaniem : ręce szeroko rozłożone – głośny śpiew, ręce zbliżone – śpiew cichy

          4. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

          Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują.

          Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

          Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

          Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

          Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

          Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.

          Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

          5.Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Na podwórku.

          Rodzic recytuje wiersz, a dzieci powtarzają po nim sylaby.

          Gospodyni razem z dziećmi święconkę szykuje.

          O-ho, ho, ho! O-ho, ho, ho, jajeczka maluje.

          Biega kurka po podwórku i gdacze z radości.

           – Ko, ko, ko, ko. Ku, ku, ku, ku.

          Wita wszystkich gości.

          Kogut dumnie pierś wypina.

           – Ko, ko, ki, ku.

          6.Ale pięknie wyglądają twe jajka w koszyku.

          Ćwiczenia fonacyjne Kury na podwórku.

           Dzieci powtarzają za Rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.

          7.Ćwiczenia oddechowe Koszyczek i jajeczka.

          Dzieci otrzymują rysunek koszyczka i kolorowe, papierowe pisanki. Mają za zadanie przenieść pisanki do koszyczka za pomocą słomek. Kładą słomkę na papierowym jajku, wciągają powietrze w słomkę, zasysając jajko, przenoszą je do koszyka.

          ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

          1.Ćwiczenia słownikowe Jakie może być jajko?

          Dzieci podają określenia mówiące o tym, jakie może być jajko, np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe.

          2.Ćwiczenia grafomotoryczne Jajko.

          Dzieci najpierw rysują kształt jajka w powietrzu, na stoliku, na dywanie, na plecach Rodzica. Rodzic demonstruje właściwy kierunek rysowania (od góry, z prawej strony ku lewej).

          Dzieci rysują jajka na kartkach i kolorują je według własnych pomysłów.

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy