Dodał: anna Data: 21/04/2020 - 11:00:00
Grupa 2

    "Jesteśmy przyjaciółmi Ziemi"
    Cele operacyjne:
    rozumie znaczenie ochrony przyrody i stosowanie w tym celu różnych środków
    zna niebezpieczeństwa grożące środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka
    wie, że wszyscy ludzie muszą dbać o środowisko naturalne
    zna ekologiczny sposób wyrzucania śmieci (segregacja odpadów)

    „Ziemia jest jak…”

    2. Rodzic opowiada dziecku o naszej planecie

    „Ziemia była zawsze naszym domem, kiedyś ludzie bardzo ją kochali, troszczyli się o nią i opiekowali. Nazywali ją Matką i nadali jej piękne imię Gaja. Później ludzie zapomnieli o tym, zaczęli ją niszczyć, siłą wydzierać jej bogactwa i tajemnice. Dlatego Ziemia dziś bardzo choruje i potrzebuje naszej pomocy”.

    Następnie rodzic prosi dzieci, aby przez chwilę w ciszy i skupieniu zastanowiło się nad tym czego życzyłby Ziemi i rozesłało te życzenia w myślach dookoła.

    3. Rodzic inscenizuje wiersz „Sznurek Jurka” L. Szołdry,

    Tuż za szkołą, bardzo blisko,
    kiedyś tam wyrzucił Jurek
    poplątany stary sznurek
    A nazajutrz obok sznurka
    od banana spadła skórka
    wyrzucona przez Karola.
    Tam też wkrótce Jaś i Ola
    wyrzucili bez wahania
    swoje torby po śniadaniach
    stos papierków po cukierkach
    wysypała tam Walerka
    Na papierki spadła ścierka,
    jakaś pusta bombonierka,
    I od lodów sto patyków
    pustych kubków moc z plastiku.
    Ot tak, od sznurka Jurka,
    wnet urosła śmieci górka,
    A z tej górki wielka góra,
    której szczyt utonął w chmurach
    Nie ma miejsca na boisko
    lecz śmietnisko mamy blisko

    Rozmowa na temat wiersza:
    W jaki sposób boisko zamieniło się śmietnik?
    Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?
    Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?
    Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady?
    "Dbamy o naszą planetę" – stworzenie regulaminu dbania o naszą planetę.
    Zdjęcia w innym pliku.
    " Malowanie Ziemi" – eksperyment
    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fm.youtube.com%2Fwatch%3Ffeature%3Dshare%26v%3D_-3wg19H3MA%26fbclid%3DIwAR2XrMoj44ZJ0gUvr5l9MnTPGAkxVbdFskr0FR5ne8e1rhBxhmPl0PUfbSc&h=AT0VqLR6EPStxWjNltKX5lvSRkXOYJHVbLSVbT0IXI3k3gUEPQAiNmEkp9MB3jqpOJLjbBYp4ssMr930Kmj2-F-HBtPrYu1a_1YUlNMxLO7xuTHYw_ikKWK30z23HkCzfuUBdg

    6. Zabawa ruchowa „Leśne porządki” (pomysł własny). Dzieci biegają po całej sali. Na dany sygnał zbierają śmieci, kopią dołek, wsypują śmieci i je za sypują.

    7. " Ziemia"- wykonanie plakatu w jaki sposób dbam o Ziemię
    Zajęcia końcowe (relaksacyjno – wyciszające) – dzieci kładą się na czystej łące (na dywanie), odpoczywają i cieszą się, że wąchają świeże powietrze.
    Karty pracy 
    karta pracy2 
    labirynt  
    zakręcaj kran  
    nie śmieć 
    oszczędzaj światło 
    oszczędzaj prąd 
    noś torbę na zakupy 
    sadzimy drzewa 
    oszczędzaj wodę

    Dodał: anna Data: 20/04/2020 - 04:38:51
    Grupa 2

      "Sprzątać czy nie sprzątać"
      Przewidywane osiągnięcia dziecka:
      • bezpiecznie bawi się w grupie,
      • rytmicznie recytuje tekst,
      • prawidłowo oddycha,
      • potrafi dmuchać z odpowiednią siłą i natężeniem we właściwym kierunku,
      • reaguje na ustalony sygnał,
      • ustala kolejność wydarzeń w historyjce obrazkowej,
      • tworzy fabułę do obrazków,
      • doskonali sprawność fizyczną w toku zabaw i ćwiczeń .
      Przebieąg dnia
      I. Zajęcia poranne
      • „Taniec papierków” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Gdy rodzic odtwarza nagranie odgłosów wiatru, dzieci – papierki „wirują” po całej sali . Gdy „wiatr przestanie wiać”, „papierki” opadają (dzieci przysiadają) . Na dźwięk talerzy (grzmoty podczas burzy) „wiatr” zmiata „papierki” (dzieci biegną w wyznaczone miejsce w sali) .
      „Odgłosy wiatru”
      • „Śmieci” – zabawa logorytmiczna z akcentami . Dziecko recytuje wierszyk . Akcentując słowa „precz” tupnięciem, wykonują gest odpychania, zmieniają intonację głosu:
      Śmieciu, precz!
      Śmieciu, precz!
      A porządek – dobra rzecz!
      • „Papierki na wietrze” – ćwiczenia oddechowe w parach . Dziecko zwija papierek po cukierku w kulkę i ma za zadanie wdmuchnąć ją do pojemnika, który rodzicz trzyma pod linią blatu stolika . Po wykonaniu zadania następuje zamiana ról .
      II. Zajęcia główne
      • „Duszki leśne” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki . Nauczyciel prezentuje nagranie piosenki . Przy powtórnym słuchaniu dzieci ilustrują ruchem czynności wykonywane przez duszki (słowa refrenu):
      Duszki, duszki, duszki leśne (kucają, opierając całe dłonie o podłogę)
      wstają co dzień bardzo wcześnie. (wstają z pozycji kucznej)
      I ziewając raz po raz, (przeciągają się, ziewając)
      zaczynają sprzątać las! (naśladują machanie miotłą)
      https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FRS2SeQRAO4E%3Ffbclid%3DIwAR3PtpAgSW6cElPopB04FsKrAXaJY7NnbP-PuIt7v_oiP2VynxhlOvxeG6U&h=AT0q3FHN3ZwWqStDC9DAMGYe4va9w57FESKZk6q1aoPj5DqpqdHF0gvVpDKBg2hrNEiyuwpO2RC_2QUIV-IyxpysNLN7ut5jBNv11EMZ1hSuGpWBl8QzE-TOGjNg2Ybx2X3sYg

      • „Nie śmiecimy” – praca z „Wycinankami-składankami” . Dziecko siadzi parze z rodzicem, wycinają obrazki i układają je w odpowiedniej kolejności . Dziecko powiada historyjkę o dziecku, nadają mu imię .Dziecko opowiada historyjkę
      Dziecko nakleja obrazki na kartce . „Wycinanki-składanki” –
      • „Śmieciowe zabawy” – zabawy ruchowe na świeżym powietrzu .
      1 . Dzieci chodzą i wykonują skłony w dół i wyprosty, biorą papierowa kulkę i rzucają nią raz lewą ręką, raz prawą .
      2 . W staniu na jednej nodze przekładają kulkę z ręki do ręki pod kolanem nogi uniesionej (po każdym przełożeniu unoszą ramiona w bok) .
      3 . Próbują podrzucać wysoko kulki i złapać .
      4 . Kładą swoje papierowe kulki daleko od siebie i biegają, omijając je .
      5 . Każdy staje przy kulce i przeskakuje ją obunóż w kierunku przód – tył, lewo – prawo .
      6 . Celują papierowymi kulkami do kosza . duża papierowa kulka dla każdego dziecka
      Zajęcia popołudniowe
      • „Rozsypanka” – zabawa ruchowa . Rodzic tłumaczy, na czym będzie polegała zabawa . Przy muzyce do marszu, biegu i podskoków dzieci poruszają się po sali zgodnie z charakterem muzyki, na dźwięk gwizdka ustawiają się odpowiednio:
      – jedno krótkie gwizdnięcie – w koło,
      – dwa gwizdnięcia – w pary,
      – jedno długie gwizdnięcie – w szereg (pociąg) .
      Rodzic gwiżdże, sprawdzając, czy dzieci rozpoznają dźwięki, a dzieci mówią, w jaki sposób powinny się ustawić . Dopiero wtedy można rozpocząć zabawę .
      karta pracy: 1  2  3  4  5

      Dodał: anna Data: 17/04/2020 - 07:28:43
      Grupa 2

        ""Psuje" i bałaganiarze"

        Przewidywane osirągnięcia dzieckay:

         • ćwiczy skłony i kucanie,

         • wymienia nazwy zabawek,

         • uważnie i krytycznie przygląda się najbliższemu otoczeniu,

        • uważnie i ze zrozumieniem słucha wierszy dla dzieci,

         • wypowiada się na bliskie tematy,

        • zna i nazywa części ciała,

         • wie, czego brakuje, dostrzega różnice,

        • rozumie potrzebę dbania o zabawki,

         • aktywnie włącza się w prace użyteczne dla całej grupy .

         Przebieąg dnia:

         Zajęcia poranne

        • „Zbieramy klocki” – zabawa ruchowa . Dziecko maszerują po sali wśród rozrzuconych klocków . Na dźwięk np. bębenka muszą kucnąć, podnieść klocek, a następnie włożyć do pudełka (znajdującego się na środku), pochylając się .

        • „Bal w przedszkolu” – powtórzenie piosenki i tańca .

         Dzieci wymieniają nazwy zabawek występujące w tekście piosenki .

        Link do piosenki niżej

        https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FpmAPKouj5zw%3Ffbclid%3DIwAR3eGvEOzo76dVOyTG0evmJzNrP0ReJSef-hYqn97EFiRVeeT6rwzHg1Q5c&h=AT0u96ZBiDSse0nsPc3dkj_6mUZGsyckb-qG5VUoLRGb51ObAlIefc51E8VldJRvFLW74A2uUpIjJZNPFzftYBujUHZZJwUUMjNIe-4kw28vGC2YX1cOaCXmnzVrkN8_MxFF4g

         

         • „Nasze zabawki” – przegląd zabawek pod kątem sprawności, porządku, możliwości naprawy . Rodzic prosi o zgromadzenie wszystkich zabawek, które są w jakiś sposób uszkodzone lub zdekompletowane . Dziecko ogląda zabawki i pod kierunkiem rodzica decyduje, czy zabawkę da się naprawić, czy jest do wyrzucenia, i w zależności od tego wkładają zabawki do odpowiednich pojemników (pojemnik czerwony – zabawki do wyrzucenia, niebieski – do naprawy) .

        Zdjęcia zepsuyte i w dobrym stanie w innym pliku

        Zajęcia główne

         • „Lalki” – wysłuchanie wiersza, rozmowa na temat właściwego obchodzenia się z zabawkami . Rodzic czyta wiersz .

         Lalki Lalki są żywe,

        wesołe i nieszczęśliwe.

         Lalki mają bardzo smutne miny,

         kiedy sypią się z nich trociny.

        Lalki kryją główki w poduszki,

        opłakują wyłamane nóżki.

        Zaniedbane, obdarte i chore

        jęczą cicho całe wieczory.

         Ale są też wesołe lale.

        Wypoczęte, syte i zdrowe,

        wystrojone w sukienki kolorowe

        jeżdżą z dziećmi na spacer do parku,

        a na gwiazdkę dostają

        moc prześlicznych podarków.

        Józef Ratajczak

         Przykładowe pytania do rozmowy:

        –        Kiedy lalki są nieszczęśliwie?

        –         Co może sprawić przyjemność lalkom?

        –         Jak Wy dbacie o zabawki?

        –          Co czujecie, gdy zabawka się zepsuje?

        Dziecko przypomina sobie zasady właściwego obchodzenia się z zabawkami (jeśli jeszcze nie powstał taki regulamin, można go zapisać, dodając symbole łatwe do rozszyfrowania dla dzieci, i zawiesić w pokoju) .

         • „Smutne lalki” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość schematu ciała i nazw części garderoby . Rodzic  ustala z dzieckiem, że lalki są smutne, gdy ktoś je niszczy, psuje . Dziecko poruszają się do muzyki jak lale – na sztywnych, wyprostowanych w kolanach nogach, ruszając sztywnymi rękami . Gdy milknie muzyka, zatrzymuje się bez ruchu . Zacznie poruszać się ponownie, gdy rodzic poda nazwę dowolnej części ciała lub garderoby . Wówczas dziecko stai swobodnie i wskazuje na siebie, na część garderoby, której nazwę wypowie rodzic . Zabawę można także przeprowadzić w parach . Dziecko trzyma się za ręce w tzw . łódeczki i poruszają się jak lale, z nogi na nogę . Na hasło rodzica wskazuje część ciała lub garderoby u koleżanki lub kolegi z pary .

         • „Czego brakuje?” – zabawa dydaktyczna . Nauczyciel rozdaje czarno-białe obrazki przedstawiające zabawki z brakującymi częściami (np . miś bez łapki i ucha, samochód bez kółka, lalka bez kokardki, bucika czy guzika na sukience) . Zadaniem dziecka jest dorysowanie  kredką brakującego elementu, a następnie staranne pokolorowanie obrazka .

        Karty pracy w pliku niżej

         karta pracy1 
        karta pracy2 
        karta pracy3
        ,,Nasze zabawki": 1  2  3  4  5  6  7

        Dodał: anna Data: 16/04/2020 - 11:04:19
        Grupa 2

          "Z wizytą w przychodni zdrowia"

           Przewidywane osirągnięcia dzieckay:

          • czerpie radość ze wspólnej zabawy,

           • wypowiada się na bliskie tematy,

          • porusza się rytmicznie do muzyki,

           • rozpoznaje podstawowe akcesoria medyczne,

          • odwiedza miejsca użyteczności publicznej,

           • rytmicznie recytuje tekst,

          • bawi się bezpiecznie .

          Przebieąg dnia:

          1. Zajęcia poranne

          • „Pajacyki” – zabawa ruchowa . Dziecko wykonuje podskoki rozkroczno-zwarte do dźwięków np. tamburyna . Na hasło : Chory pajac – zatrzymuje się w bezruchu .

           • „Co to jest zdrowie? Co to jest choroba?” – burza mózgów . Podczas oglądania ilustracji chorego dziecka zastanawiamy się, co znaczą słowa: „choroba” i „zdrowie” .

           Przykładowe pytania:

           – Po czym poznajemy, że jesteśmy chorzy?

           – Co należy zrobić, gdy zachorujemy?

           – Dlaczego chorujemy?

          – Co trzeba robić, żeby nie chorować?

          Pomoce dydaktycznew innym pliku

          II. Zajęcia ągłówne

           • „Katar” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki, nauka melodii refrenu połączona z zabawą ilustracyjną . Rodzic otwarza nagranie piosenki .

          Na słowach refrenu:

          Czary-mary (dzieci rękami kręcą młynka przed sobą)

          a-psik! (wykonują klaśnięcie)

          Żeby katar znikł! (wykonują gest grożenia palcem) 

          (Piosenka znajduje siena szaej grupie)

          • „Poznaj, co to jest” – składanie obrazków z części . Dziecko wypycha z „Wycinanek-składanek” części obrazków przedstawiające wybrane przedmioty lekarskie . Dziecko składaja obrazki i nazywa przedstawione na nich przedmioty .

           • „W przychodni zdrowia” – filmiki edukacyjne u dentysty, u okulisty

          https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FhW_xTj5j47U%3Ffbclid%3DIwAR2eXyeL349nEEIV0gm3_ALuqDQ7huKZBsSp9CmU_tKfoAnSt73lyt3BTow&h=AT1i01vmWFnYVtev-dqUdIpsz5mlIjmXoPOnVCZapvGkxDVGrggv2xzSetFMyybm_aCPqVcIINMbLT9yZeNXsao1uhBLlLEeV_5QWJFx-ajqwAQszmEUHTa6F3nRtfF2QOJCjA

           

          https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DxJKGyRBE1P4%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR1KaCoA_SjNxvuFOqUPYybHjSxldBrjawqEWJgtp9Z03nV1hfnA17P4u4Q&h=AT1i01vmWFnYVtev-dqUdIpsz5mlIjmXoPOnVCZapvGkxDVGrggv2xzSetFMyybm_aCPqVcIINMbLT9yZeNXsao1uhBLlLEeV_5QWJFx-ajqwAQszmEUHTa6F3nRtfF2QOJCjA

          Pomoce do filmików w oddzielnym pliku

          1. Zajęcia popołudniowe

          • „Katar” – zabawa logorytmiczno-oddechowa . Dziecko recytuje rymowankę w równym tempie . Następnie wdycha nosem powietrze, zatykając palcami nos i starają się powiedzieć cały wierszyk bez dobierania oddechu z zatkanym nosem:

           A ten katar wciąż figluje: na czerwono nos maluje.

           • „Jedzie karetka” – zabawa bieżna . Dziecko na sygnał karetki biega popokoju i nasladuję odgłosy karetki

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy