Dodał: anna Data: 20/05/2020 - 11:28:31
Grupa 2

      "Ludzie listy piszą, a listonosze donoszą"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • czerpie radość z zabaw ruchowych,

     • potrafi porównywać wielkości i układać koperty według rozmiaru,

    • wie, kim jest dyrygent,

    • uważnie słucha wierszy dla dzieci,

     • odwiedza miejsca użyteczności publicznej,

     • poznaje pracę listonosza,

     • rysuje po śladzie i wykonuje projekt własnego znaczka pocztowego,

    • rytmicznie recytuje tekst,

     • bawi się bezpiecznie .

    Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Wrzucamy listy” – zabawa z podskakiwaniem . Dziecko maszeruje i biega po sali . Na hasło: Wrzucamy listy – wyciągają w górę rękę „z listem”, podskakuje wysoko i naśladuje wrzucanie listu do skrzynki . Zabawa jest powtarzana kilka razy, ze zmianą ręki .

     • „Koperty” – porównywanie rozmiaru kopert, układanie według wielkości wzrastającej lub malejącej . Rodzic przygotowuje dla dzieci koperty w różnych rozmiarach . Dziecko krótko opowiada, do czego służą koperty, co się z nimi robi . Wskazuje koperty największe i najmniejsze . Następnie w parach układają koperty od najmniejszej do największej i odwrotnie . koperty w różnych rozmiarach

    • „Jestem muzykantem” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki . Rodzic  wyjaśnia dziecku słowo „dyrygent” i funkcję, jaką pełni dyrygent w orkiestrze (osoba kierująca wykonaniem utworu muzycznego przez orkiestrę lub chór) . Dziecko powtarza po rodzicu  słowa piosenki i gesty naśladujące grę na instrumentach .

    II. Zajęcia główne

    • „Listonosz” – wysłuchanie wiersza M . Terlikowskiej, przybliżenie dziecku postaci i zawodu listonosza . Rodzicczyta wiersz .

    Listonosz

     Przez ulice długie,

     od samego rana,

    idzie pan listonosz,

    torbę ma wypchaną.

    Czy pogoda, czy dzień mglisty

    pan listonosz nosi listy.

    Stuku-puku

    –        proszę wpuście listonosza.

    Pan listonosz listy niesie,

     nie pomyli się w adresie.

    Maria Terlikowska

    Nauczyciel prezentuje dzieciom ilustracje przedstawiające listonosza, pyta dzieci, czy też znają swojego listonosza, czy często do nich przychodzi .

    Zadaje pytania dotyczące doręczyciela i jego pracy, np .

    – Czym zajmuje się listonosz?

    – Na czym polega jego praca?

    – Jak chodzi ubrany?

    – Co ze sobą nosi?

    Dzieci dzielą się swoją wiedzą, nauczyciel, w razie konieczności, uzupełnia ich wiadomości . M. Terlikowska „Listonosz” [w:] „Antologia literatury dla najmłodszych”, oprac. A. Ożyńska-Zborowska, Wydawnictwo KAW, Warszawa 2002, s. 109, ilustracje przedstawiające listonosza

    • „Na poczcie” – spacer do najbliższego urzędu pocztowego, obserwacja pracy listonosza i pracowników poczty . Rodzic zabiera dziecko na spacer na pocztę . Przed wycieczką przypomina o bezpiecznym zachowaniu się na ulicy (poruszanie się w parach, nieodchodzenie od nauczyciela, przestrzeganie ustalonych reguł) . Wyjście na pocztę dobrze wcześniej ustalić z kierownikiem danego urzędu – może oprowadzić dzieci, opowiedzieć o swojej pracy . Po takiej wizycie dziecko mogą wspólnie przygotować podziękowanie dla pracowników poczty (praca plastyczna) i w zaadresowanej kopercie wrzucić je do skrzynki na kolejnym spacerze .

    • „Znaczki pocztowe” – ćwiczenie sprawności manualnej, rysowanie znaczka po śladzie i projektowanie obrazka . Rodzic pokazuje dziecku klaser ze znaczkami . Dziecko segreguje znaczki, dokonuje ich klasyfikacji . Opisuje wygląd tych, które podoba im się najbardziej . Następnie na karcie pracy rysuje znaczek po śladzie i projektują obrazek . klaser ze znaczkami, „Karty pracy” – karta 54., kredki
    znaczki: 1  2  3

    1. Zajęcia popołudniowe

    • „List” – zabawa logorytmiczna . Dziecko recytuje rymowankę ze zmiennym tempem (raz wolno, raz szybko) i ze zmienną dynamiką (raz cicho, raz głośno): Do lisicy myszka mała list na liściu napisała.

    • „Kto pierwszy doręczy?” – zabawa bieżna . Dziecko stoi w szeregu za Rodzicem. Naprzeciwko nich, na drugim końcu sali, wisi sylweta domu . Na sygnał dziecko biegnie do domu, aby doręczyć list – dotykają sylwety . Wraca spokojnym marszem na miejsce . RODZIC powtarza zabawę kilka razy .
    karta pracy 1  2

    Dodał: anna Data: 19/05/2020 - 04:04:36
    Grupa 2

      "Dzielni strażacy"

        Przewidywane osirągnięcia dziecka:

       • przedstawia ruchem treść wysłuchanego opowiadania,

      • doskonali precyzyjne dmuchanie,

      • potrafi liczyć w dostępnym zakresie,

      • poznaje różne instrumenty muzyczne,

      • uważnie słucha utworu dla dzieci,

      • zabiera głos w rozmowie na bliskie tematy,

      • wie, jakie środki bezpieczeństwa zachować w zetknięciu z ogniem,

       • doskonali sprawność fizyczną,

      • naśladuje głosem dźwięki instrumentów,

       • bawi się bezpiecznie .

      Przebieąg dnia:

      1. Zajęcia poranne

      • „Do pożaru” – opowieść ruchowa . Dziecko naśladuje ruchem czynności, o których opowiada RODZIC: Jesteś strażakiem. Szykuj się do gaszenia pożaru. Zakładaj kombinezon – od dołu, najpierw nogi, potem ręce. Zapnij suwak. Załóż hełm. Biegnij do miejsca pożaru. Trzeba się spieszyć. Wejdż po drabinie – trzymaj  się rękoma, podnoś wysoko nogi. Łap wąż i polej płonący ogień. Woda głośno szumi – szszsz… Udało się. Pożar ugaszony. Możesz wracać. Zejdź z drabiny i maszeruj z powrotem.

       • „Zdmuchujemy świeczki” – ćwiczenia oddechowe z liczeniem . RODZIC prosi, by dzieci wyobraziły sobie urodzinowy tort ze świeczkami, które należy zdmuchnąć . Jednak dzieci nie zdmuchną wszystkich świeczek naraz, a każdą osobno . RODZIC objaśnia: Na torcie jest jedna świeczka. Żeby ją zdmuchnąć, należy jeden raz dmuchnąć. Na kolejnym torcie są dwie świeczki. Dmuchamy dwa razy. Na następnym trzy. Dmuchamy w każdą świeczkę osobno! A teraz zdmuchniemy wszystkie jednym wielkim podmuchem! Raz!

      • „Instrumenty dęte” – słuchanie dźwięków trąbki i fletu, prezentacja instrumentów: budowa i sposób gry .

      TRĄBKA

      https://www.youtube.com/watch?v=HWeC6_srMk8

      FLET

      https://www.youtube.com/watch?v=xciSgNdREMY

      1. Zajęcia główne

       • „Straż pożarna” – zapoznanie z utworem Cz . Janczarskiego, wyjaśnienie niezrozumiałych pojęć . RODZIC czyta dzieciom wiersz .

       Straż pożarna

      Bije dzwon na alarm,

       już śpieszą strażacy.

      Czasem w nocy – ze snu,

      czasem w dzień – od pracy.

      Śpieszą na ratunek:

      tam płonie zagroda!

       Gra trąbka

      – a czerwień lśni na samochodach.

      Pierwsi są na miejscu,

      choćby szmat był drogi.

      Pryska woda z węża,

      syczy żar i ogień.

      Gaśnie groźny pożar,

       dym ku niebu pnie się.

      Dzielna straż pożarna

      ludziom pomoc niesie!

       Czesław Janczarski

      Po wysłuchaniu wiersza dzieci, oglądając ilustracje, wypowiadają się na temat pracy strażaków: jak się ubierają, co muszą zrobić, aby ugasić pożar, jaki sprzęt wykorzystują . Dzieci oceniają również, czy praca strażaków jest potrzebna, czy jest bezpieczna, trudna czy łatwa .

      strażak 
      pożar1
      pożar2 
      pożar3 
      pożar4
       

       • „Bądź ostrożny!” – rozmowa kierowana przez RODZICA na temat zagrożenia pożarem, ostrożnego obchodzenia się z ogniem . RODZIC   przedstawia niebezpieczne skutki zabaw zapałkami, nierozsądnego rozpalania ognia, np . w lesie, nieostrożnego obchodzenia się z ogniem, bez opieki dorosłego . Zadaniem dzieccka jest na podstawie ilustracji, z pomocą RODZICA opisać zaistniałą sytuację, ocenić zachowanie bohaterów, wysnuć wniosek, czego nie należy robić . Na koniec dziecko uczy się krótkiej rymowanki: Jestem uważny, jestem ostrożny, bo każdy ogień może być groźny! ilustracje dotyczące zagrożenia pożarowego

       • „Do pożaru!” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych w ogrodzie . RODZIC przygotowuje w ogrodzie duże butelki plastikowe wypełnione wodą i piłki lekarskie do przenoszenia . W wyznaczonym miejscu ustawia poprzeczki: na wysokości ok . 30 cm – do przeskoku; na wysokości ok . 50 cm – do czołgania .

      Zestaw zajęć ruchowych:

      1 . „Strażackie wozy jadą do pożaru” – ćwiczenie orientacyjno-porządkowe. Dzieci naśladują „pojazdy”, poruszając się szybkim biegiem w jednym kierunku . Sygnał wozu strażackiego oznajmiają głośnym „trąbieniem” .

      2 . Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: przez rytmiczne ruchy rąk i nóg naśladowanie wspinania się po drabinie. Po kilku ruchach sprawdzenie, czy jeszcze daleko (skłon głowy w tył) .

      3 . „Pompujemy wodę” – ćwiczenia nóg. Dzieci dobierają się w pary, stając naprzeciwko siebie, i podają sobie ręce . Wykonują naprzemianstronne rytmiczne przysiady i wyprosty, naśladując w ten sposób pompowanie wody.

      4 . Ćwiczenie siły: przenoszenie różnych przedmiotów z miejsca na miejsce (butelki i piłki) .

       5 . Pokonywanie przeszkód: przeskok przez belkę obunóż z miejsca lub jednonóż z biegu, czołganie pod belką – pełzanie lub czworakowanie .

      6 . „Zasłużony odpoczynek” – ćwiczenia uspokajające . Leżenie tyłem, ręce wzdłuż tułowia, nogi zgięte w kolanach, stopy oparte o podłoże . Rytmiczne przenoszenie ramion za głowę i powrót do pozycji wyjściowej . Pracę ramion łączymy z wdechem . Powrót do „samochodów” spokojnym powolnym marszem i odjazd do „garażu” (krótkotrwały bieg) . W. Gniewkowski, K. Wlaźnik, „Wychowanie fizyczne”, WSiP, Warszawa 1990, s. 317, duże butelki z wodą, piłki lekarskie, poprzeczki

      III. Zajęcia popołudniowe

      • „Strażacka orkiestra” – zabawa muzyczno-ruchowa . Z pomocą RODZICA dziecko zwija z kartonów instrumenty: trąbkę – jeden koniec dużo szerszy od drugiego (kształt lejka), flet – długa, wąska rurka, i sklejają je taśmą klejącą, by zachować kształt . RODZIC wyznacza jedno dziecko – dobosza, które będzie grać na bębenku w równym pulsie i prowadzić „orkiestrę” . Przy akompaniamencie utworu muzycznego dzieci maszerują gęsiego za „doboszem” i grają na zrobionych własnoręcznie instrumentach – trąbkach (tra – ta – ta, tru – tu – tu) i fletach (fiju – fiju – fiu, trrrrr) . Przy powtórzeniu zabawy należy zmienić „dobosza” . CD Utwory – „Brass – Joker” J. Graina (nr 58),

      • „Gasimy pożar” – zabawa ruchowa ze skakankami . Dziecko tworzy parę zrodzicem . Po jednej stronie sali RODZIC układa zwinięte skakanki, po drugiej – czerwone szarfy . Dziecko spaceruje, podskakuje w rytm gry na bębenku . Na hasło: Pożar! – parami podbiegają do skakanek, chwytają je za dwa końce i biegną do szarf gasić pożar . Następnie odkładają skakanki na miejsce i zabawa rozpoczyna się od początku . skakanki (po jednej na parę), czerwone szarfy, bębenek

      Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 07:39:42
      Grupa 2

        "Dorośli pracują"

        Przewidywane osirągnięcia dziecka:

         • bawi się bezpiecznie,

         • poznaje różne zawody wykonywane przez dorosłych,

        • potrafi wskazać na obrazku osoby wykonujące znane zawody,

        • uważnie słucha utworu dla dzieci,

         • wypowiada się na temat ilustracji,

        • rozmawia o pracy rodziców,

        • myśli i dochodzi do wniosków,

         • poznaje fortepian, gitarę i skrzypce,

        • wykonuje piosenkę z odpowiednimi gestami,

         • naśladuje różne czynności,

        • potrafi poprawnie określić osobę wykonującą dany zawód i charakterystyczne czynności zawodów .

        Przebieg dnia:

        1. Zajęcia poranne

        • „Kierowcy autobusów” – zabawa bieżna . Dziecko trzyma w ręgu krązek, może być talerzyk jest to jego kierownica. Jeżdzi ulicami miasta. Rodzic jako sygnalizator, pokazuje kartonikz kolorem ZIELONYM może jechać, kolor CZERWONY zatrzymuje się.

        • „Kto to taki?” – oglądanie obrazków przedstawiających ludzi wykonujących różne zawody, nazywanie zawodów . Rodzic prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające ludzi wykonujących zawody znane, bliskie dziecku, np . sprzedawca, kierowca, policjant, kucharka, pilot  piekarz , nauczyciel, malarz, lekarz . Zadaniem dziecka jest podać nazwę osoby wykonującej dany zawód oraz krótko opisać, na czym polega jej praca .

         II. Zajęcia główne

        • „Gdy jestem w przedszkolu…” – wysłuchanie wiersza z „Książki” i omówienie ilustracji, rozmowa kierowana z dzieckiem na temat pracy ich rodziców . Dziecko oglądaja ilustracje w „Książce”, a Rodzic czyta wiersz Z . Staneckiej . Po wysłuchaniu utworu Rodzic pyta o zawody pojawiające się w wierszu, na czym polegają, czy są dziecku znane .

        Polecenia:

        – Posłuchaj wiersza i przyjrzyj się mamie i tacie na obrazkach. Jaki zawód wykonuje mama, a jaki tata?

         – Powiedz, czym zajmuje się lekarz.

         – Powiedz, czym zajmuje się nauczyciel.

        Następnie dziecko wypowiada się na temat pracy swoich rodziców . Dziecko kończy rozpoczęte przez Rodzica zdania, np . Moja mama jest…, Mój tata zajmuje się…

        • „Co to jest praca?” – burza mózgów, próba znalezienia definicji . Rodzic przygotowuje  mikrofon i magnetofon . Zaprasza dziecko  do wzięcia udziału w wywiadzie . Zadaje  pytanie: Co to jest praca? I Dziecko wypowiada się do mikrofonu, następnie wspólnie słuchaj odtwarzanej odpowiedzi . Próba znaleziena odpowiedzi na pytanie czym jest praca.

        • „Dziwny zawód – muzyk” – rozmowa z dziećmi na temat: Czym zajmują się muzycy? (np . pani od rytmiki także jest muzykiem) . Rodzic prezentuje nagranie dźwięków fortepianu, gitary i skrzypiec, pokazuje dzieciom fotografie (jeśli to możliwe, najlepiej realne instrumenty) . Rozmawia o budowie instrumentów, o tym, jak powstaje dźwięk, w jaki sposób się na nich gra .

        FORTEPIAN

        https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DBIrR_AH_hjE%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR13iQh5ocGxEQr6Y2yNIt_O9Ly2OJS1BDvCPFORYzikgCKTjy1cE51iQko&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

        GITARA

        https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DvEsDYCanla4%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR2aA55GJTjLO9jHOmacqQpKvrqF7IUnzyeIq5oVLIWVqS0FIzq6Bp1-3jc&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

        SKRZYPCE

        https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D7JgRLxG8THA%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR01LfDgoX1PdnLGcAADrht0Kg5_M-gKTUIpAyMqLs8H1Omijp8kkKcgy-I&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

         

        1. Zajęcia popołudniowe

          • „Dzieci rosną” – zabawa naśladowcza . Dziecko pokazuje sposoby poruszania się: bobasów – na czworaka, dzidziusiów – w kucki, maluszków – marsz, bieg na palcach . Rodzic  gra np. na  tamburynie w zmiennym tempie . Ruchy zmieniają się na hasło: Dziecko rosną!

        • „Co kto robi?” – zabawa słownikowo-dydaktyczna, określanie charakterystycznych czynności wykonywanych przez przedstawicieli różnych zawodów .

        Filmik instruktażowy

        https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FzYkJUgCDdyc%3Ffbclid%3DIwAR3Kqq5BoaRq2hZ57EbasCx0DoS1--5k4i9MEq0O_PTb6aENnoxwPshq2Do&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

        Dodał: anna Data: 14/05/2020 - 06:09:54
        Grupa 2

          "Czyje to ubranko?"

          Przewidywane osirągnięcia dziecka:

           • naśladuje naturę podczas zabawy przy muzyce,

          • nabywa wiedzy na temat ciekawych zwierząt – motyli,

          • poprawnie śpiewa piosenkę,

           • rozpoznaje zwierzęta z łąki po fragmencie ich ciała,

          • zapamiętuje i prawidłowo reaguje na różne sygnały dźwiękowe,

          • rozpoznaje miejsca, w których mieszkają poszczególne owady, • ćwiczy zręczność, • doskonali wymowę w toku ćwiczeń artykulacyjnych .

          Przebieąg dnia:

          1. Zajęcia poranne

          • „Taniec motyli” – improwizacja ruchowa do muzyki klasycznej . Rodzic odtwarza fragment utworu . Dziecko słucha . Rodzic proponuje, aby dziecko – motyl fruwał (tańczyło) w rytm muzyki . Proponuje określone ruchy w czasie improwizacji bądź pozostawia swobodę ruchową . Dziecko może biegać na palcach i machać rękami (skrzydłami), wirować czy na chwilę kucać (jak motyle, które siadają ma kwiatach) . CD Utwory – „Walc” F. Poulenca (nr 55)

          https://www.youtube.com/watch?v=WW1dH_38j24

          • „Motyle” – słuchanie wiersza M . Kownackiej, rozmowa kierowana na temat motyli, poznanie ich nazw i wyglądu . Rodzic czyta wiersz .

          Motyle

           Motyle… motyle… motyle…

          jest ich w ogrodzie tyle!

          Nad kwiatami wiodą igraszki

          czerwieńczyki, żeglarze, modraszki!

          Leciuteńkie, lotne, kolorowe –

          pawie oczka i pazie królowej!

          Piją nektar, zapylają kwiatki –

          nie będziemy ich łapać do siatki!

          Pędzle! farby! bajka kolorowa!

          na wyścigi – motyle malować!

           Maria Kownacka

           Dziecko ogląda obrazki kolorowych motyli: czerwieńczyk, żeglarz, modraszek, pawie oczko, paź królowej, cytrynek .

          Rodzic prowadzi rozmowę kierowaną . Przykładowe pytania:

           – Jak nazywają się różne gatunki motyli?

          - Czy są kolorowe?

          – Co jedzą, co piją?

           – Dlaczego nie można łapać motyli?

          Następnie rodzic kieruje uwagę  na obrazki motyli i nazywa je po kolei . Dziecko powtarza nazwy motyli i wypowiadają się na temat wyglądu każdego z nich . Rodzic udostępnia do oglądania  ilustracje o motylach .

           II. Zajęcia główne

          • „Wiosenny walczyk” – utrwalenie piosenki

                      • „Czyje to ubranko?” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie zwierzęcia po fragmencie ciała z wykorzystaniem wiersza i ilustracji z „Książki” . Dziecko słucha wiersza .

          Rodzic pokazuje "Kssiązkę"  i mówi:

          –        Przyjrzyj się obrazkowi. Pokaż Kasię. Potem pokaż palcem biedronkę, motyla i ptaszka.

          –         Które zwierzątko jest podobne do sukienki Kasi? Dziecko patrzy na obrazek, wykonuje polecenia i odpowiadają na pytania . Następnie nauczyciel układa na dywanie ilustracje przedstawiające zwierzęta zamieszkujące łąkę: motyla, pszczołę, konika polnego, ślimaka, mrówkę, kreta, biedronkę . Dziecko rozpoznaje i kolejno nazywają zwierzęta . Rodzic układa teraz w przypadkowej kolejności obrazki z fragmentami zwierząt, a zadaniem dziecka jest dopasowanie fragmentu do odpowiedniego zwierzęcia . 

          • „Zwierzęta na łące” – zabawa ruchowa . Rodzic  ustala z dzieckiem, który instrument będzie naśladować odgłos mieszkańca łąki . Dziecko zapamiętuje i kojarzy dźwięk instrumentu z nazwą zwierzęcia, np . dźwięki trójkąta – motyle (niezbyt szybki akompaniament), dźwięki bębenka – żabki (rytm punktowany, do podskoków), dźwięki grzechotki – pszczoły (ciągłe grzechotanie), dźwięki klawesów – bocian (rytm dostosowany do tempa klaskania rękami kle – kle – kle) . Rodzic gra na różnych instrumentach, dziecko rozpoznaje dźwięki instrumentu i przypisane do niego zwierzę i starają się poruszać jak ono .

          • „Mieszkańcy łąki” – utrwalenie wiadomości o owadach na karcie pracy, rozpoznanie miejsc, w których mieszkają poszczególne owady . Nauczyciel prosi, żeby dzieci odnalazły wśród naklejek przy kartach pracy te, które przedstawiają mieszkańców wiosennej łąki . Kolejno nazywają ukazane na nich zwierzęta . Następnie dzieci uważnie przyglądają się rysunkowi łąki . Naklejają naklejki w odpowiednich miejscach na obrazku . Na zakończenie próbują określić, gdzie mieszkają poszczególne zwierzęta, np . żuczek mieszka obok kamienia, biedronka na szerokim liściu . „Karty pracy” – karta 53.

          III. Zajęcia popołudniowe

          * „Wszystkie żabki grają w łapki” – zabawa zręcznościowa . Dziecko stoi w parze z rodzicem, naprzeciwko siebie i grają w łapki według propozycji nauczyciela, tj . klaszczą w dłonie, klaszczą w dłonie na ukos – raz prawa, raz lewa, klaszczą w swoje dłonie, klaszczą o uda .

           • „Re-re, kum-kum” – zabawa artykulacyjna, naśladowanie odgłosów zwierząt mieszkających na łące (żaba, świerszcz, pszczoła) . Rodzic kolejno pokazuje sylwety zwierząt zamieszkujących łąkę . Dziecko określa, jakie dźwięki wydaje zwierzę z obrazka, a pozostałe dzieci powtarzają, np . bocian – kle, kle, żaba – kum, kum, pszczoła – bzz, bzz, konik polny – cyt, cyt, biedronka – trr, trr. (sylwety zwierząt z dnia poprzedniego)
          ksiązka 69 biedronka 
          motyle: 1  2  3  4  5 
          praca plastyczna

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy